-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A holokauszt jelenünkre gyakorolt hatását tükrözi az izraeli Kibbutz Contemporary Dance Company „Aide memoire” című előadása, amelyet a holokauszt emlékév részeként január 5-én és 6-án láthat a magyar közönség a Művészetek Palotájában.
Eltáncolni a felfoghatatlant, szembenézni a feldolgozhatatlannal – az Aide Memoire az új generációk tapasztalataiból és érzelmeiből kiindulva szemléli a tragédiát. A 20 éve bemutatott, a világ minden táján nagy sikerrel játszott koreográfia nem a holokausztot festi le, hanem tudatos asszociációkra építve a máról is szól, az erőszakról, a háborúkról – olvasható a Művészetek Palotája (Müpa) PR-irodájának közleményében.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Kibbutz Contemporary Dance Company művészeti vezetője és koreográfusa Rami Be’er egy kibucban nőtt fel, holokauszt-túlélő szülők gyermekeként, családjában azonban évtizedekig nem beszéltek a múlt e sötét fejezetéről. „Amikor úgy éreztem, készen állok arra, hogy szembenézzek a holokauszt rettenetével, megszületett az Aide Memoire, amelyben a csapdába zártság érzését igyekeztem megjeleníteni” – idézi a koreográfust a Müpa ajánlója.
Ezt a csapdába zártságot szimbolizálja az előadás díszletéül szolgáló kilenc alakítható fatábla, a köztük lévő rések, amelyeken épp csak átférnek a táncosok. A szereplők ebben a jelképesen barakkszerű térben megtanulnak létezni, és kiderül, itt nemcsak menekülni, hanem álmodozni, vágyakozni és élni is lehet. A tánchoz a sokszínű zenei kollázs Dowland, a Laibach, Stockhausen és a Kronos Quartet műveiből készült.
A Kibbutz Contemporary Dance Companyt 1970-ben Yehudit Arnon alapította, a libanoni határ közelében található galileai Ga’aton Kibucban. Arnon irányításával a fiatal amatőr táncosokból álló csoport Izrael egyik vezető társulatává vált. Bejárták egész Izraelt, Európát, az Amerikai Egyesült Államokat és a Távol-Keletet.
1996-ban az addig táncosként és koreográfusként már évek óta a társulattal dolgozó Remi Be’er lett a művészeti vezető. Jelenleg 60 izraeli és külföldi táncossal dolgoznak, akiket kivételes technikai és fizikai felkészültség, valamint rendkívüli érzékenység jellemez. A fiatal tehetségeket folyamatosan keresi a társulat, tréningprogramjaikra többek között a budapesti fellépés alkalmával is tartanak táncos meghallgatást január 6-án a Müpában.