-
szigetva: @mederi: A dolgot csak te látod versenynek, a nyelvészek nem. Kérlek, ne itt puffogj.2022. 06. 19, 12:30 Morfológiai típusok
-
mederi: Azt nem tartom jó dolognak, hogy az egyes nyelv típusokat szembe állítják úgy egymással, m...2022. 06. 19, 11:13 Morfológiai típusok
-
mederi: Wikipédia: "A spanyol canto – ’énekelek’ – igealak -o ragja például kifejezi egyben a kije...2022. 06. 19, 10:51 Morfológiai típusok
-
mederi: @cikk: Ez a cikk is alapos, azonban azt nem tartom mérvadónak bármilyen nyelvre vonatkozóa...2022. 06. 19, 09:46 Brit utazók Magyarországon ‒hírek egy...
-
mederi: Alapos írás, de szerintem a magyar nyelvről a magyar anyanyelvűek tudnak legjobb "leírást"...2022. 06. 12, 08:59 Brit utazók Magyarországon ‒hírek egy...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nem érünk rá gügyögni a gyereknek? Leültetjük a képernyő elé, és meg is oldódott a gond – vélik sokan. Ám a nyelvfejlesztő dévédék károsak lehetnek.
Aki járt már gyermekjátékboltban, a legkülönbözőbb fejlesztő játékokkal találkozhatott. Némelyik számolni(!), a másik idegen nyelvre, a harmadik beszélni tanítja a kicsiket. Elvileg. Pszichológusok és pedagógusok szerint ezek a játékok, videók azonban nem feltétlenül eredményeznek valódi fejlődést. Sőt az express.co.uk cikke szerint örülhetünk, ha kára nem származik gyermekünknek a kissé agresszív „fejlesztésből”.
Nagy-Britanniában ugyanis nagy népszerűségnek örvendenek az úgynevezett baba-dévédék, amikkel a lelkes szülők a kicsik nyelvi fejlődését szeretnék elősegíteni. A babákat leültetik a képernyő elé, azzal a céllal, hogy az oktatóanyagról sajátítsák el a különféle szavakat. A szakemberek szerint azonban ez vajmi kevés pozitív hatással lehet az egy-kétéves gyerekekre.
A felmérések szerint épp ennek az ellenkezője tapasztalható. Dr. Rebeka Richert, a Kaliforniai Egyetem kutatója elmondta, hogy a megfigyelt apróságoknál a nyelvfejlődést nem javította az „oktatás”, a korai képernyőnézés viszont komoly veszélyekkel járhat a kicsikre.
Gondoljuk csak el: ameddig a baba dévédézik, aligha teremt kapcsolatot bárki mással maga körül. Vagyis nem hall mondókákat az édesanyjától vagy nem dörmög neki az édesapja.
A szülőket pedig nem helyettesíti a dévédé.