-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egyeztessen a kormányzat a közoktatást meghatározó köznevelési törvény koncepciójáról, mert annak részleteit csak a sajtóból vagy informális forrásokból ismerik az érintettek – szólította fel a döntéshozókat Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke hétfői, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.
Béremelést is követelnek a pedagógusok számára – mondta a PDSZ elnöke, hozzátéve: „mindenkinek jobb lenne, ha megelőznék a demonstrációkat és a sztrájkokat” azzal, hogy leülnek velük tárgyalni. Ha ez nem eredményes, akkor „minimum az aláírásgyűjtés következik” – tette hozzá. Véleménye szerint a lépcsőzetes béremelés célravezető lehet, mert akkor az életpályamodell bevezetésekor egyszerre kevesebbet kellene emelnie a kormányzatnak.
Utalt arra, hogy a köznevelési törvény koncepcióját az oktatási államtitkárság országos „roadshow” keretében mutatja be, ami múlt csütörtökön indult Miskolcon, ugyanakkor a szöveg azt megelőzően se szakmai, se érdekvédelmi egyeztetésen nem ment keresztül.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Mendrey László elmondta, hogy a tervek szerint október második felében kerül a törvény koncepciója a parlament elé, és még abban a hónapban el is fogadhatják. Mint megtudták, a koncepcióban „az összes félelmük benne van”, így a pedagógusok heti 32 órás kötelező iskolában tartózkodása is. A szövegen némi változtatás még lehet, de ennek részleteiről nincsenek információik – tette hozzá.
Mint közölte, a koncepcióban szereplő egész napos iskola ötlete „elvileg lehet jó”, de azt a megoldást, hogy felső tagozatban szülői engedéllyel ki lehessen ebből maradni, „fából vaskarikának” nevezte.
A PDSZ elnöke nehezményezte, hogy a koncepció az életpályamodell bevezetését 2013. szeptember 1-jére halasztja, viszont a pedagógusok 32 órás kötelező benntartózkodását az iskolában már jövő szeptember 1-jétől életbe léptetné, azzal sem törődve, hogy egy korábbi felmérés alapján a pedagógusok átlagos heti leterheltsége 51 órát tesz ki.
Szerinte Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter azon kijelentése, hogy a béremelés csak akkor lehetséges, ha a pedagógus társadalom kitermeli magából, azt jelenti, hogy erre csak elbocsátások árán lesz lehetőség. Úgy fogalmazott: azon vagyunk, hogy ne „öncsonkítással” valósítsák meg a béremelést. Emlékeztetett arra, hogy 2007 óta nem kaptak béremelést, emiatt fizetésük „nem elég arra, hogy normális módon meg lehessen belőle élni”.
Kérdésre „komoly problémának” nevezte, hogy a két kormánypárt oktatáspolitikusa, Hoffmann Rózsa és Pokorni Zoltán „egymásnak ellentmondó állásponton vannak a béremelés tekintetében és más kardinális kérdésben”. Mendrey László úgy látja: az óvónőké és a tanítónőké mellett a többi pedagógus bérét is meg kell emelni, ebben „prioritásokat kellene meghatározni”, amit viszont egyeztetni kellene.