-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Javíthatatlan kár keletkezett a brit nyelvtanításban – véli a középiskolák igazgatóit összefogó szervezet vezetője.
John Dunford, az Iskolavezetők Egyesületének elnöke az után jelentette ki, hogy a nyelvtanítás területén okozott károk jóvátehetetlenek, hogy kiderült, tovább csökkent a németet és franciát mint idegen nyelvet választók száma Nagy-Britanniában. – írja a The Independent.
A kormány 2004-ben döntött úgy, hogy a 14 és 16 éves korosztály számára kötelező helyett választhatóvá teszi a nyelvtanulást. Ezután általánosan csökkent a nyelvtanulási kedv a brit középiskolások körében. Olyannyira, hogy a francia már ki is esett a legkedveltebb tantárgyak tízes listájáról, és azoknak a száma, akik egyaránt választották a németet és a franciát, megfeleződött az elmúlt évtizedben.
Dunford szerint ezért az is okolható, hogy nincs minőségi tanerő. „Jó tanár nélkül kisebb a valószínűsége, hogy a diákok idegen nyelvet válasszanak” – mondja. A 2004-es döntést követően egyébként sok nyelvtanár arra készült, hogy más tantárgyból is órát vállaljon, így egészítve ki megcsappant óraszámát.