nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • durek: @Libertate: Van gond, nem is kevés. :) Ha egy magát tudósnak tekintő ember nem képes felfo...
    2020. 07. 14, 22:22  Mi is az az Uralonet?
  • Libertate: @Gelmik: Mindíg "elbűvölnek" ezek a szellemesebbnél szellemesebb szófejtő okoskodások - de...
    2020. 07. 14, 20:48  Mi is az az Uralonet?
  • Libertate: @aphelion: Nézzük, mit is mond a jeles turkológus a rokonság értelmezésével kapcsolatban. ...
    2020. 07. 14, 20:45  Mi is az az Uralonet?
  • aphelion: @Gelmik: Pedig a germán nyelvek közül pont az angol az, ami pár szempontból hasonló módon ...
    2020. 07. 14, 15:51  Mi is az az Uralonet?
  • Libertate: @aphelion: Nézzünk még néhány szópárt csak az érdekesség kedvéért: Elől az uráli szótövek ...
    2020. 07. 14, 15:28  Mi is az az Uralonet?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Ablakok helyett képernyők

Falba ágyazott vékony képernyők fogják helyettesíteni a hagyományos kabinablakokat egy épülő szuperszonikus repülőgépen.

MTI | 2014. február 23.
|  

Az S-512 nevű járművet megálmodó Spike Aerospace bostoni vállalat szerint az ablakok eltávolításával csökken a légellenállás, amely „mindig kihívást jelent a repülőgéptörzs megtervezésekor és megépítésekor”. Az új szuperszonikus repülő várhatóan 2018-ra készül el – adta hírül a BBC News.

Hivatalos weboldalának egyik blogján a cég azt írta, hogy az ablakok további szerkezeti alátámasztást igényelnek, és növelik a jármű súlyát, ám a gépre erősített mikrokamerák és a síkképernyők révén ezek a problémák kiküszöbölhetőek. A vállalat úgy tervezi, hogy külső kamerákkal szereli fel a gépet, és a benti képernyőkön élőben közvetíti a tájat. Az utasok kikapcsolhatják a képernyőket vagy megváltoztathatják a képüket.

Darren Ansell, a Central Lancashire Egyetem szakértője szerint azonban egy ablak nélküli repülőgépen való utazás szokatlan élmény lehet az utasok számára. „Nem lesz természetes fény – azt is szimulálják –, vagyis kicsit olyan lesz, mint egy zárt csőben ülni. Mi a helyzet továbbá a biztonsági szempontokkal? Amennyiben baleset történik, miből fogják tudni az utasok, hogy a gép épp merre néz, vagy hol landoltak, ha a kinti kamerák tönkremennek?” – sorolta aggályait az űr- és légtérmérnöki tudományokban jártas szakember.

A Spike Aerospace tavaly decemberben jelentette be az S-512 terveit, amely a világ első szuperszonikus üzleti magánrepülőgépének címére pályázik. A 80 millió dollárból (18,3 milliárd forint) épülő jármű 18 utas szállítására lesz alkalmas, és a cég szerint mindössze 3-4 óra alatt fogja teljesíteni a jelenleg 6-7 órás New York-London távot. Más cégek, köztük a Aerion és a Gulfstream is hasonló szuperszonikus gépek kifejlesztésén dolgozik.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X