nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A Twitteren szemtelenkedő cég

Sajátos marketingstratégiát folytat a Twitteren a Taco Bell gyorsétterem-hálózat: a Twitteren beszólnak a felhasználóknak.

nyest.hu | 2012. július 15.
|  

Az ügyfélnek mindig igaza van – tartja a mondás. A szakemberek azt tanácsolják a cégeknek, hogy akkor is ismerjék el a vevő igazát, ha az értelmetlenségeket hord össze: hosszú távon ugyanis az a kifizetődő, ha a kuncsaft szemében szimpatikus a cég  – azaz megmarad ügyfélnek. A Taco Bellnél azonban, úgy tűnik, nem ezt tartják a legjobb módnak a szimpátia elnyerésére – mutatják a BuzzFeed példái. Helyette megpróbálnak fölényesnek, provokatívnak, de egyben szellemesnek tűnni. Mondhatni: a vagány haver szerepét játsszák.

Egy twittelő például a következő megjegyzést tette:

Ha a Taco Bells azt hiszi, hogy olyan nagyon eredeti nachost tenni a burritóba, akkor még nem láttak részeg embert.

Alig három óra múlva a Taco Bells visszaszólt:

Mégis, szerinted honnan vettük az ötletet?

Ez azonban messze nem a legdurvább eset. Amikor a Mean Girls (magyarul Bajos csajok címen futott) rajongói oldala azt az idézetet tette közzé, melyben a Karen nevű szereplő a Taco Bellbe hív egy másik szereplőt, Reginát, ám az visszautasítja, mondván, hogy szénhidrát-diétán van, a Taco Bell egyszerűen lehülyézte Karent. (Az nem világos, hogy iróniának szánták, vagy egyszerűen összekeverték a két szereplőt.)

A cég időnként igen cinikus hangot üt meg. Sok vásárló szeretné, ha a Taco Bell házhoz is szállítana. Vannak, akik hangot is adnak vágyaiknak.

Ha a Taco Bell házhoz szállítana, ma nagyon sokat kereshetnének.

A cég képviselője azonban ettől nem hatódott meg, és pökhendi módon csak ennyit válaszolt:

Ma valószínűleg így is elég sok pénzt fogunk keresni.

Ilyenekkel keresnek sok pénzt
Ilyenekkel keresnek sok pénzt
(Forrás: Wikimedia Commons / Steven DePolo / CC BY 2.0)

Azonban nem csak az ügyfelekkel kötözködnek, hanem más cégekkel is. Az Old Spice illatszermárka (ennek neve szó szerint ’régi fűszerek’-et jelent) twittelője a következő kérdést tette fel:

A fire sauce-t (tüzes szószt) miért nem valódi tűzön készítik? Gyanús, hogy ez a vásárlók megtévesztése.

A Taco Bells nem késlekedett a visszavágással:

Miért, a ti dezodorotok régi fűszerekből készül?

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X