-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kellemetlenségekért kárpótlásként ingyenes szoftvereket és egyhavi előfizetést ajánlanak. Ugyanakkor a kár mértéke még nem ismert.
A Sony számára egyre kínosabb a PlayStation Network és a Qriocity feltörése, a közel 80 millió felhasználó személyes adatainak kiszivárgása, ezért a vállalat vezetése úgy döntött, hogy május elsején, vasárnap rendkívüli sajtótájékoztatót tartanak Tokióban, ahol a cég nevében hivatalosan bocsánatot kértek minden felhasználójuktól – írja az IT café.
A tájékoztatón Kaz Hirai, a Sony játéküzletágának vezetője bejelentette, hogy gőzerővel dolgoznak az április 20-án leállított hálózatok helyreállításán, bizonyos szolgáltatások már a héten elérhetőek lesznek, míg mások, mint például a PlayStation Store, csak május közepén indulnak újra.
Hirai elmondta, hogy a belső vizsgálat folyik, de még mindig nem tudják pontosan, hogy a támadók milyen adatokhoz jutottak hozzá, és azt sem, hogy hány felhasználói fiók érintett. A vállalat újra közölte, hogy nagy valószínűséggel fontos személyes adatokat szereztek meg a crackerek: a belépéshez szükséges azonosítókat a hozzájuk tartozó jelszavakkal (a Sony állítása szerint ezeket titkosított formában tárolták), valódi neveket, lakcímeket, születési dátumokat és e-mail címeket. Azt is elismerték, hogy megvan rá az esély, hogy mind a 77 millió ügyfél adataihoz hozzáfértek a behatolók.
A legkényesebb kérdés a kártyaadatok ügye, ugyanis körülbelül 10 millió fiókhoz hozzárendeltek bankkártyaszámokat is. A Sony kitart korább álláspontja mellett, hogy nem találtak bizonyítékot arra, hogy ezeket megszerezték volna a támadók, emellett azt is hangsúlyozták, hogy a kártyaadatok is titkosítva voltak. (Ahogy beszámoltunk róla, egyes hírek szerint a titkosítás nem akadály, s a feketepiacon már meg is jelentek ezek az adatok.) Ugyanakkor azt tanácsolják ügyfeleiknek, hogy figyeljék bankszámlájukat, nem tapasztalnak-e szokatlan aktivitást rajta. Habár eddig nem érkezett hozzájuk ilyen panasz, ha mégis kár érne ilyen módon valakit, azt az ígéret szerint a Sony megtéríti az ügyfélnek.
Profi munka kontra hanyagság
Sindzsi Haszedzsima, a cég informatikai vezetője beszámolt arról, hogy a támadás egy olyan alkalmazásszerverről érkezett, mely a Sony hálózatában egy webszerver és két tűzfal mögött található, s a szakember szerint a crackerek roppant felkészültek voltak, igen kifinomult módszert használtak. Az első támadást egy vásárlási akciónak álcázták, ezért a hálózati biztonsági rendszer nem ismerte fel, majd a sikeresen bejuttatott szoftver az alkalmazásszerver egy ismert sebezhetőségét használta ki, hogy egy oda telepített programmal hozzáférjen a harmadik tűzfallal védett adatbázisszerverhez. Haszedzsima elismerte, hogy a Sony Network Entertainment, a két szolgáltatás üzemeltetéséért felelős társaság vezetői nem tudtak az említett sebezhetőségről. (A Wired információi szerint fórumokon már hónapokkal ezelőtt előkerült a téma, nevezetesen, hogy a Sony által használt szerveren az Apache egy régebbi verziója fut, melynek a sebezhetősége ismert.) Ez súlyos hiányosság volt, jelentette ki a japán szakember, ezért a Sony lépéseket tesz annak érdekében, hogy ilyesmi többé ne fordulhasson elő, egy új biztonsági vezetői pozíció felállítása mellett többek között egy automatikus szoftverellenőrző rendszer bevezetését tervezik.
Amikor újra elindulnak a szolgáltatások, minden felhasználót jelszócserére szólítanak majd fel. A kiesés és az okozott kellemetlenségek ellentételezéseképpen a Sony ingyenes szoftverletöltést, valamint egyhónapos ingyenes használatot biztosít a szolgáltatásokhoz.
A cégvezető megerősítette, hogy az amerikai Szövetségi Nyomozóiroda (FBI) nyomozást indított az adatlopás ügyében (a lehetséges károsultak közel fele az USA-ban él, és a megtámadott szerverek az AT&T San Diegó-i adatközpontjában voltak) – hasonló vizsgálatok indultak egyébként a világ több országában is.