-
idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...2021. 01. 17, 23:10 A gyorsúszás is hungarikum?
-
Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...2021. 01. 16, 14:48 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...2021. 01. 15, 22:25 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: @szigetva: nem kisebb eltérés volt a két alakulat között, hanem kb egy megyényi: ...2021. 01. 13, 02:59 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: "vallásszabadságot biztosító Arany Bullára" XXIV. Hogy izmaeliták és zsidók tiszt...2021. 01. 13, 02:31 Százasak vagyunk?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A rágás hatástalanítja a reklámokat – írják a kölni egyetem kutatói egy új tanulmányukban.
Ha valaki popcornt rágcsál mellettünk a moziban, főleg, ha éppen kedvenc filmünket nézzük, az elég bosszantó tud lenni. Jó hír, hogy mostantól nemcsak a közönség popcornellenes tagjai bosszankodhatnak, hanem a reklámkészítők is. A kölni egyetem tudósainak kutatása ugyanis azt mutatja, hogy a popcornevés immunissá teszi az embert a reklámfilmekkel szemben – számolt be a The Guardian.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A reklámokban elhangzó márkanevek ugyanis úgy tudnak bevésődni az emlékezetünkbe, hogy önkéntelenül is utánozzuk az újonnan hallott név kiejtését. És minden újabb alkalommal, amikor meghalljuk a nevet, öntudatlanul újra és újra gyakoroljuk.
Az új kutatás szerint azonban ezt a „belső beszédet” a rágás megzavarja, és nem tudjuk elismételni a hallott nevet. Az ezt alátámasztó kísérletükben a tudósok 96 embert hívtak meg egy mozifilmre, amely előtt jó néhány reklámfilmet is lejátszottak. A résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csapat popcornt kapott a vetítés alatt végig, a másik csoport tagjai azonban csak gyorsan olvadó cukorkát.
A film megnézése után elvégzett tesztek azt mutatták, hogy a popcornevőkre nem volt hatásuk a film előtti reklámoknak, míg a cukorkás csoport tagjai pozitív reakciókat adtak a film előtti reklámokra. Ha ezek az eredmények megállják a helyüket, arra lehet számítani, hogy a mozikból rövid úton kitiltják majd a rágcsálnivalókat.
Forrás
Eating popcorn in the cinema makes people immune to advertising