nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...
    2021. 01. 17, 23:10  A gyorsúszás is hungarikum?
  • Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...
    2021. 01. 16, 14:48  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...
    2021. 01. 15, 22:25  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @mederi: @szigetva: nem kisebb eltérés volt a két alakulat között, hanem kb egy megyényi: ...
    2021. 01. 13, 02:59  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @mederi: "vallásszabadságot biztosító Arany Bullára" XXIV. Hogy izmaeliták és zsidók tiszt...
    2021. 01. 13, 02:31  Százasak vagyunk?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A csábítás női kommunikációs stratégia

Régóta a női fegyvertár részeként tekint a társadalom a női vonzerőre, most azonban egy tudományos kutatás is igazolta, hogy azok, akik élnek vele, sikeresebbek tárgyalásaikon.

MTI | 2012. július 31.
|  

Bevetésével akár harmadával növelhető a siker – mutatta ki a női vonzerővel foglalkozó első tudományos vizsgálat eredménye. A női vonzerőt hatékonyan alkalmazók egyszerre használják a flörtölést és a barátságosságot. Fontos azonban, hogy a kettő egyensúlyban legyen –mutat rá a kutatást vezető Laura Kray. „Az egyszerűen barátságos nőket nem veszik komolyan, úgy tekintenek rájuk, mint akik csak mások érdekeit tartják szem előtt. A flörtölés ugyanakkor magabiztosságot és erőt sugall, illetve olyan személyiséget mutat, aki saját érdekeiért is fellép” – idézte Laura Krayt a The Independent brit napilap internetes kiadása.

A London School of Economics (LSE) és a Kaliforniai Egyetem berkeleyi intézményének kutatói négy különböző vizsgátot végeztek a női vonzerő vizsgálatára. Alkalmazását egy olyan menedzsmenttechnikaként határozták meg, amely a melegséget, a barátságosságot és a kapcsolatteremtést flörtöléssel – többek között játékossággal, hízelgéssel és szexi viselkedéssel – kombinálja. Jó példa a technika hatékony alkalmazójára a tévéképernyőről a Mad Men – Reklámőrültek Joan Hollowayje vagy a való életből Maria Fe Perez-Agudo, a Hyundai Asia Resources Inc. és Susan Lyne, a Gilt Group elnöke.

„A női vonzerő bevetése stratégiai viselkedésmód, amelynek célja a tárgyalófelekben jó érzést kelteni, és ezzel beleegyezésre bírni őket” –mutat rá Laura Kray. A tanulmány szerint Madeleine Albright egykori amerikai külügyminiszter is gyakran bevetette a női vonzerőt kétoldalú tárgyalásain.

A kutatók szerint a technika evolúciós kifejlődéséhez egy „22-es csapdája” helyzet vezetett: ahhoz, hogy egy férfiak által uralt világban sikeresek legyenek, a nőknek férfias stílust kell felvenniük, ez azonban ellenszenvet vált ki. De ha ezt nem teszik meg, akkor alkalmasságuk kérdőjeleződik meg. A női vonzerő bevetése lehetőséget ad a nőknek arra, hogy tárgyaláskor, egyezkedéskor enyhítsék az ellenszenvet, amelyet férfias viselkedésük kelt.

Az egyik teszt során a nők felét arra kérték, hogy autóvásárlás során éljenek a technikával – élénk mozdulatokat tegyenek, gyakran nézzenek tárgyalópartnerük szemébe, mosolyogjanak és nevessenek. Az ő esetükben a női vonzerő bevetése átlagosan 21 százalékos kedvezményhez vezetett. Egy másik helyzetben a kutatók azt találták, hogy azok a nők, akik túlságosan barátságosak voltak – a flörtölés terhére -, rosszabbul jártak, és többet fizettek a termékért.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X