-
ganajtúrós bukta: Arról nem is beszélve hogy nincs C2-es szint magyar nyelvvizsgán, aminek a megszerzése sze...2025. 01. 13, 14:12 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: A legrosszabb a magyar nyelvvizsga rendszerrel kapcsolatban, hogy egy IELTS nyelvvizsga ho...2025. 01. 13, 14:09 Ismerjük vagy használjuk?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A kizárólag általad feltételezett [tő] → [kő] nem metatézis, nem hangá...2025. 01. 12, 16:21 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 1/ A metatézissel kapcsolatban amit gondolok ebben az esetben: Ha eddig jól fi...2025. 01. 12, 14:44 Ál- és Tudomány
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: Ma pont találtam egy olyan szófejtési kísérletet, ami metatézissel mag...2025. 01. 11, 14:00 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az udmurt néniket mindenki kinézte magának. Bár az a hír, hogy egyikük műsort is vezethetne, hamisnak bizonyult, vezetőjükből egyesek képviselőt akarnak csinálni, mások kolbászt és sajtot akarnak eladni velük.
A Buranovói nagyik az eurovíziós szereplésük után most éppen turnéznak – számol be róla a Komszomolszkaja Pravda. A második helyezés megszerzése után népszerűségük az egekbe szökött: különböző fesztiválokra, koncertekre, rendezvényekre hívják őket.
Nemrégiben az orosz hírportálokat bejárta az az értesülés, hogy az együttes apró termetű tagja, Natalja Pugacsova különleges meghívást is kapott az orosz állami tévétől. Nem éneklésre kérték fel, hanem arra, hogy legyen műsorvezetője a Vendégségben a mesénél című gyerekműsornak. A műsor a hetvenes-nyolcvanas években volt népszerű, a kilencvenes években Tükörország néven még folytatták egy darabig, aztán megszűnt. A Rosszija csatorna sajtófőnöksége azonban azt közölte, hogy nem áll szándékukban újraindítani a műsort, pláne Natalja Pugacsovát kérni fel műsorvezetőnek.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az együttes vezetőjének, Olga Tuktarjovának viszont felajánlották, hogy felkerülhet az udmurt parlament képviselőjelöltjeinek listájára. Sajnos arról nem szól a hír, hogy melyik politikai erő tette a nagylelkű ajánlatot, de abban biztosak lehetünk, hogy leginkább saját pozíciójukat szerették volna erősíteni. Az énekes mindenesetre a kerti munkákra és a folyamatos haknizásra hivatkozva visszautasította a nagylelkű ajánlatot.
Vannak azonban, akik nem kérdeznek, hanem cselekszenek. Így például az izsevszki húsipari vállalkozás, a Komosz Group Nyrt., mely le kívánja védetni a Buranovó nagyik, a Buranovói, a Buranovói módra és a Buranovóból márkaneveket – írja a Marker című üzleti portál. A lap megkeresésére sem nyilatkoztak arról, hogy kötöttek-e bármilyen megállapodást az együttes producereivel.
Ötletükkel nem maradtak egyedül, a Buranovói nagyik védjegyet szeretné megkaparintani a moszkvai Neo Produkt tejipari-kereskedelmi vállalkozás is. Arról azonban, hogy pontosan mit kívánnak forgalmazni az együttes neve alatt, ők sem kívánnak nyilatkozni.
Kszenyija Rubcova, az együttes producere viszont válaszolt a Marker kérdéseire. Mint elmondta, senkivel semmilyen megállapodást nem kötöttek, és amennyiben bármilyen termék megjelenik a nevük alatt, bírósághoz fordulnak. A Ljudmila Zikina Háza Nyrt., melynél a nagyik dolgoznak, már egy évvel ezelőtt több területen is levédette a márkanevet, többek között az élelmiszerek körében is.
Egy szakértő szerint tejtermékek márkaneveként hatásos lehet a Buranovói nagyik, de a húskészítmények területén nem számíthat sikerre. (Ezt sajnos nem indokolta meg, de várjuk az élelmiszeripari marketing területén járatos olvasóink tippjeit.) Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy az énekesek sikerének köszönhetően legfeljebb egy évig jelenthet előnyt a név: a további siker érdekében fejleszteni kell a márka imidzsét.