-
aphelion: @Sátánka: Hát azért a legtöbben szeretik a szabadságot, mégha nem is pont úgy definiálják ...2019. 12. 04, 16:43 Ingyenes külföldi nyelvtanfolyamok:...
-
Sátánka: @aphelion: Éppen ez az a különbség, ami a legtöbbet nyomja a latban - hogy saját motiváció...2019. 12. 04, 16:12 Ingyenes külföldi nyelvtanfolyamok:...
-
aphelion: @Orsós: Amúgy már Balassi is keveré az igeidőket: mek.oszk.hu/00600/00609/00609.htm#1 Pers...2019. 12. 04, 14:38 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
mederi: @mederi: "A beszédben, vagy írásokban.." szöveg végén nem töröltem a vesszőt és a "mivel"-...2019. 12. 04, 10:21 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
mederi: @Orsós: Ha olvasol magyar népmeséket, amik a gyermeki fantáziát követve lehetővé teszik a ...2019. 12. 04, 10:15 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az udmurt néniket mindenki kinézte magának. Bár az a hír, hogy egyikük műsort is vezethetne, hamisnak bizonyult, vezetőjükből egyesek képviselőt akarnak csinálni, mások kolbászt és sajtot akarnak eladni velük.
A Buranovói nagyik az eurovíziós szereplésük után most éppen turnéznak – számol be róla a Komszomolszkaja Pravda. A második helyezés megszerzése után népszerűségük az egekbe szökött: különböző fesztiválokra, koncertekre, rendezvényekre hívják őket.
Nemrégiben az orosz hírportálokat bejárta az az értesülés, hogy az együttes apró termetű tagja, Natalja Pugacsova különleges meghívást is kapott az orosz állami tévétől. Nem éneklésre kérték fel, hanem arra, hogy legyen műsorvezetője a Vendégségben a mesénél című gyerekműsornak. A műsor a hetvenes-nyolcvanas években volt népszerű, a kilencvenes években Tükörország néven még folytatták egy darabig, aztán megszűnt. A Rosszija csatorna sajtófőnöksége azonban azt közölte, hogy nem áll szándékukban újraindítani a műsort, pláne Natalja Pugacsovát kérni fel műsorvezetőnek.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az együttes vezetőjének, Olga Tuktarjovának viszont felajánlották, hogy felkerülhet az udmurt parlament képviselőjelöltjeinek listájára. Sajnos arról nem szól a hír, hogy melyik politikai erő tette a nagylelkű ajánlatot, de abban biztosak lehetünk, hogy leginkább saját pozíciójukat szerették volna erősíteni. Az énekes mindenesetre a kerti munkákra és a folyamatos haknizásra hivatkozva visszautasította a nagylelkű ajánlatot.
Vannak azonban, akik nem kérdeznek, hanem cselekszenek. Így például az izsevszki húsipari vállalkozás, a Komosz Group Nyrt., mely le kívánja védetni a Buranovó nagyik, a Buranovói, a Buranovói módra és a Buranovóból márkaneveket – írja a Marker című üzleti portál. A lap megkeresésére sem nyilatkoztak arról, hogy kötöttek-e bármilyen megállapodást az együttes producereivel.
Ötletükkel nem maradtak egyedül, a Buranovói nagyik védjegyet szeretné megkaparintani a moszkvai Neo Produkt tejipari-kereskedelmi vállalkozás is. Arról azonban, hogy pontosan mit kívánnak forgalmazni az együttes neve alatt, ők sem kívánnak nyilatkozni.
Kszenyija Rubcova, az együttes producere viszont válaszolt a Marker kérdéseire. Mint elmondta, senkivel semmilyen megállapodást nem kötöttek, és amennyiben bármilyen termék megjelenik a nevük alatt, bírósághoz fordulnak. A Ljudmila Zikina Háza Nyrt., melynél a nagyik dolgoznak, már egy évvel ezelőtt több területen is levédette a márkanevet, többek között az élelmiszerek körében is.
Egy szakértő szerint tejtermékek márkaneveként hatásos lehet a Buranovói nagyik, de a húskészítmények területén nem számíthat sikerre. (Ezt sajnos nem indokolta meg, de várjuk az élelmiszeripari marketing területén járatos olvasóink tippjeit.) Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy az énekesek sikerének köszönhetően legfeljebb egy évig jelenthet előnyt a név: a további siker érdekében fejleszteni kell a márka imidzsét.