nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
  • Sándorné Szatmári: Visszatérve az Altáj és Ural szavak eredetére és Pangeára.. Kérdés: -Léteznek-e fennmaradt...
    2023. 09. 21, 12:43  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: Az a furcsa, hogy a népmesékben a sárkányok az emberiség tudatában sokféle form...
    2023. 09. 20, 18:20  Urál‒Altaj
  • szigetva: @Sándorné Szatmári: 200 mó éve a még emlősök is épphogy voltak, ne beszélj már hülyeségeke...
    2023. 09. 20, 17:45  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: Lemaradt egy t.. : "..időt vet igénybe,.." Ebből lesz a "sok idő.."' :...
    2023. 09. 20, 17:28  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: 47 "..képtelenség, hogy 200 millió évvel ezelőtti nyelvről beszélsz." /1: Magán...
    2023. 09. 20, 13:18  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Veszélyes, ha túl korán kezdi a gyerek a tanulást

Egy német kutatás szerint nemhogy hasznos, de kifejezetten veszélyes lehet, ha túl korán kerülnek iskolába a gyerekek.

MTI | 2010. március 29.
|  

Nem előnyös a korai beiskolázás, épp ellenkezőleg: 13 százalékkal csökken annak az esélye, hogy azok a gyerekek, akik hatéves koruk előtt kezdik az iskolát, gimnáziumba kerüljenek – derítették ki német kutatók. A korán beiskolázott gyerekek hiába számolnak és írnak már ötévesen, érzelmileg és szociálisan éretlenebbek. Németországban ez a negyedik osztályt követően gyakran oda vezet, hogy intellektuális képességeik ellenére rosszul ítélik meg őket, és szakiskolába íratják őket.

Ennek hátrányát évekig viselik a gyerekek – mondta Andrea Mühlenweg, a tanulmány szerzője a Die Welt című német lap internetes kiadása szerint. A vizsgálat számára tízezer, 1993 és 1998 között beiskolázott német gyermek iskolai pályafutását értékelték ki. A rosszul megítélt gyerekek később behozzák hátrányukat, ugyanis a tizedik osztály elvégzése után általában átiratkoznak egy szakközépiskolába. Gimnáziumba azonban ritkán sikerül átjutni az eltérő tantervek vagy a második idegen nyelv hiánya miatt – közölte Mühlenweg, a mannheimi Európai Gazdaságkutatási Központ munkatársa.

Tehát az érettségiig végül eljutnak a gyerekek, arról azonban keveset tudni, hogyan hat a túl korai beiskolázás a személyiség fejlődésére – hangsúlyozta Mühlenweg. Amerikai kutatások azt sejtetik, hogy az érintetteknél gyakran jelentkezik a figyelemhiány-szindróma (ADS).

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X