nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...
    2021. 01. 16, 14:48  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...
    2021. 01. 15, 22:25  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @mederi: @szigetva: nem kisebb eltérés volt a két alakulat között, hanem kb egy megyényi: ...
    2021. 01. 13, 02:59  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @mederi: "vallásszabadságot biztosító Arany Bullára" XXIV. Hogy izmaeliták és zsidók tiszt...
    2021. 01. 13, 02:31  Százasak vagyunk?
  • szigetva: @Libertate: Onnan, hogy a Nyesten több, mint száz cikk címe alá odaírtam. Mederi téves ada...
    2021. 01. 12, 19:43  Százasak vagyunk?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Veszélyben a sajtószabadság?

Amerika hírmédiumai nevében úgy nyilatkozott egy sajtószervezet elnöke, hogy Kuba és Venezuela miatt komoly veszélyben van a sajtószabadság.

MTI | 2010. március 22.
|  

A nyugati féltekén mindenütt vannak olyan országok, amelyek tekintélyelvű kormánya komolyan fenyegeti a sajtószabadságot, a bíráló médiumokat, különösen Venezuela és Kuba ilyen – figyelmeztetett vasárnap az amerikai kontinens 1380 hírmédiumát képviselő IAPA szervezet.

Alejandro Aguirre, az Inter American Press Association elnöke egy telefonos interjúban kijelentette, hogy a sajtószabadságot a térségben leginkább a kubai vezetés sérti meg. A miami központú IAPA tagjai a karib-tengeri Aruba szigetén kétnapos tanácskozást tartanak, és ezen számba veszik a szólás- és sajtószabadságot érő fenyegetéseket. Venezuelában Hugo Chávez elnök „a kormány kezében lévő minden eszközt felhasznál arra, hogy akadályozza a kritikus médiumok működését, sőt bezárassa azokat, és mindent megtesz azért, hogy az információáramlást a kormány diktálhassa az országban” – mondta Aguire, aki a miami székhelyű Diario de Las Americas hírportál ügyvezető igazgatója.

Chávez kormánya tavaly 34 rádióállomás engedélyét vonta vissza azzal az ürüggyel, hogy nem újította meg hatósági bejegyeztetését, vagy mert lejárt a sugárzási engedélye. Helyi tisztségviselők szerint további több tucat műsorszóró állomásra leselkedik ilyen veszély.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X