-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az alapítványi, magán-, egyházi és nemzetközi iskolák száma az elmúlt 20 évben folyamatosan nőtt, jelenleg 950 ilyen tanintézmény működik.
Alapítványi, magán-, egyházi és nemzetközi iskolák mutatkoznak be november 23-án és 24-én a fővárosi Millenárison rendezendő kiállításon. Az Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, a Jövő Iskolája és a Kincs Programmagazin által szervezett esemény célja, hogy átfogó képet adjon az ilyen típusú iskolák nyújtotta lehetőségekről.
A Van Másik Iskola – Iskolaválasztó kiállításon szakmai konferenciát is rendeznek, ahol szakértők és meghívott vendégek beszélgetnek az alapítványi iskolák által kínált lehetőségekről, a tanulmányi eredmények értékeléséről, az iskolák pénzügyi stabilitásáról. Felkérték továbbá a kormányzat képviselőit is, hogy fejtsék ki véleményüket a rendezvényen. Mint a szervezők írták, az óvodától a főiskoláig jelenleg mintegy 950 ilyen jellegű tanintézményben 230 ezer diák tanul, összesen 16 ezer tanár közreműködésével, és 2-3 ezres gazdasági és technikai személyzet segítségével. Az intézmények száma az elmúlt 20 évben folyamatosan nőtt, mivel jellemzően speciális igényeket elégítenek ki, alternatív pedagógiai lehetőségeket biztosítanak.