nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
  • szigetva: @Sándorné Szatmári: Nem értem ez hogy jön a 200 millió éves nyelvemlékes elképzelésedhez.
    2023. 09. 28, 10:36  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: 65 hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%A1zsiai_nyelvcsal%C3%A1d Az eurázsiai ősnyelv k...
    2023. 09. 28, 10:28  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: 65 Egyfajta "hablatyolás" lehet az is, amikor a világtérképre (atlaszra) gondol...
    2023. 09. 27, 08:50  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 64 Bocs..: Atlasz nem a Földet, hanem az égboltot tartja a mitológia s...
    2023. 09. 25, 19:18  Urál‒Altaj
  • szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyomatékosan kérlek, fejezd be ezt az értelmetlen hablatyolást. Nem vi...
    2023. 09. 24, 18:40  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Számítógép-vezérlés és egér és billentyűzet nélkül

A Microsoft gőzerővel dolgozik egy olyan interfésztechnológia megalkotásán, mely a korábbinál sokkal egyszerűbb kezelést tenne lehetővé.

IT café, Dajkó Pál | 2011. február 28.
|  

A Microsoft fejlesztőmérnökei Craig Mundie, a cég kutatási és stratégiai vezetője részvételével hétfőn szűk körben, csak meghívott technológiai újságírók számára tartottak egy bemutatót egyik kiemelt projektjükről, mely többek között azt célozza, hogy a felhasználók egy átlagos kamerával szoftverük segítségével háromdimenziós szkennelést végezhessenek magukról, és az így nyert adatok alapján megalkothassák saját maguk 3D-s avatarját.

A Microsoft Labs Natural User Interface (NUI) elnevezésű projektje a még Bill Gates által megálmodott, radikálisnak szánt koncepciót viszi tovább: a számítógéppel való kapcsolattartást kívánja forradalmasítani. Ennek lényege, hogy egér és billentyűzet helyett a felhasználók közvetlenül adjanak parancsokat a szoftvereknek: érintéssel, hanggal és mozgással – a roppant nagy sikerű Kinect ennek egyik példája. Az előbbiek közül az érintéses megoldás ma már mindennapinak számít, számtalan eszköz működik már ilyen interfésszel. Mundie szerint azonban mindez csak a kezdet, a jövő a valóban természetes kezelőmódszereké, és a Microsoft igen nagy erővel – világszerte 800 kutató, nyolc laboratórium – dolgozik a technológia tökéletesítésén.

Működés közben nézve a megoldás lenyűgöző és nagyon egyszerűnek tűnik: bármely kamerával készíthetünk egy emberről vagy egy tárgyról egy videót, melyből a szoftver 3D-s modellt készít, majd ez a modell képes a felhasználó beszédét vagy mozgását követni, és ezt alkalmazni, felvenni.

A másik, hallatlanul izgalmas fejlesztés is komoly változást hozhat: a szemüveg nélkül élvezhető 3D-s megjelenítést. Az úgynevezett „wedge lenses” módszerrel igen sok cég kísérletezik a világon, ebbe a versenybe szállt be igen jó esélyekkel a Microsoft.

A technológia kiforrott megoldásai az ígéretek szerint hamarosan elérhetőek lesznek az Xbox Live-on Avatar Kinect néven.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X