-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
És hol élnek a legboldogabb gyerekek?
Egy oktatási rendszert nem csak az jellemez, hogy mennyire jók a teszteredményei, de az is, hogy mennyire boldogok az ott élő diákok...
Arról már nemrégiben írtunk, hogy miért fontos, hogy egy ország diákjai jól teljesítsenek a PISA-méréseken. Most egy szemléletes ábra segítségével azt tekinthetjük át, hogy az összesített PISA-eredmények (szövegértés, matematika, természettudományok) hol a legjobbak – ezt láthatjuk az y tengelyen –, illetve, hogy a diákok hol a legboldogabbak – ezt láthatjuk az x tengelyen. Magyarországot sajnos a legrosszabb térfélen érdemes keresni...
(Forrás: buzzfeed.com)
A diákok „boldogságát” aszerint értékelték, hogy mennyire értettek egyet azzal az állítással, hogy „Boldog vagyok az iskolában”. A legboldogabb diákok és a legjobb teszteredmények Szingapúrban és Tajvanon vannak. Az ezen a térfélen legjobban szereplő európai ország: Svájc. Ugyan nagyon boldogtalanok a diákok, de legalább jók a teszteredmények Dél-Koreában. És a finn csoda is kissé más értelmezést kaphat, ha látjuk azt is, hogy a gyerekek nem érzik jól magukat az – egyébként jó eredményeket produkáló – iskolákban.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A legrosszabb eredmények és a legboldogtalanabb gyerekek Katarban és Argentínában vannak. A legrosszabb eredmények mellett is boldog gyerekek pedig Peruban és Indonéziában. Magyarországon a teszteredmények az OECD-átlag alattiak, és a diákok is inkább mondják magukat boldogtalannak, mint boldognak. Érdemes megnézni az alábbi összesítést is:
Forrás
Where In The World You Can Find The Best Schools — And The Happiest Kids