-
ganajtúrós bukta: Most találtam a wikiben: "Ugyanez a genom 50% manysi (finnugor), 35% szarmata (indoiráni) ...2025. 07. 12, 20:34 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Amúgy nincs kedved kalandmesternek jelentkezni a legközelebbi m.a.g.u....2025. 07. 09, 18:00 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Egyetlen konkrétum van a hosszú szövegedben: a magyarban E3-ban nincs ...2025. 07. 09, 11:17 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: Idézet a cikkből: "...erősen kritizálják a nyelvcsalád fogalmát. Ennek ...2025. 07. 09, 10:23 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Az alapszókincs az olyan szavak amiket nap mint nap folyamatosan haszn...2025. 07. 08, 23:12 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hogyan lehetséges egy közös francia-német történelemtankönyv létrehozása? Erről is szó lesz a Tan-Könyv-Tár című márciusi konferencián.
Miként változott meg a történettudomány és a történelemoktatás viszonya az elmúlt évtizedekben? Milyen szerepet játszanak a történelemkönyvek a nemzeti identitás formálásában? Milyen a jó történelemtankönyv? Ehhez hasonló kérdésekről hallhatnak előadásokat, vitákat azon a nemzetközi konferencián, amelyre március 25 és 27 között kerül sor a Magyar Tudományos Akadémián.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A vitákban a történészek és felsőoktatásban és középfokú oktatásban tanító tanárok mellett egyetemisták, középiskolás diákok, illetve tankönyvszerzők és tankönyvkiadók is részt vesznek. A cél: párbeszéd kezdeményezése különböző országok történészei és pedagógusai között a történelemtanítás nemzeti és nemzetközi szerepéről, felelősségéről – olvasható a Goethe Intézet honlapján.
A konferencia második napján ismertetik azt az együttműködési megállapodást is, amelynek keretében a Braunschweigben működő Georg Eckert Nemzetközi Tankönyvkutató Intézet szoros szakmai támogatással, védnökséggel segíti a nemzeti és közép-kelet-európai regionális feladatokat kitűző Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumot (OFI-OPKM).