-
szigetva: @mederi: angolul: reped 'crack', repeszt 'crack'; éled 'revive', éleszt 'revive' és akkor ...2023. 03. 23, 14:08 Egy érdekes változásról: elvessze és...
-
Avatar: 444.hu/2023/03/23/moldav-nyelv-nincs-tobbe2023. 03. 23, 12:27 A moldáv nyelvről
-
mederi: @szigetva: 21 "..mi az, hogy analóg nyelv?" Egyfajta ősnyelvi rétegre használom, aminek a ...2023. 03. 23, 11:25 Egy érdekes változásról: elvessze és...
-
mederi: @mederi: kiegészítés: Különböző nyelvekre ha lefordítjuk az előző példák szópárjait, vagy ...2023. 03. 23, 10:23 Egy érdekes változásról: elvessze és...
-
mederi: @szigetva: Talán közelebb hozza azokat ahhoz, amiről beszélek, amennyiben érdekel másokat ...2023. 03. 23, 10:18 Egy érdekes változásról: elvessze és...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egységes Kárpát-medencei oktatási tér kialakítását, fejlesztését szorgalmazták a XX. Kárpátaljai Nyári Szabadegyetem magyar felsőoktatással foglalkozó szekciójában csütörtökön, a kárpátaljai Felsőszinevéren.
A Kárpát-medencei magyar nyelvű felsőoktatásban oktatók és tanulók együttműködését, valamint a cserekapcsolatok, a tudástranszfer erősítését szorgalmazta hozzászólásában Répás Zsuzsanna nemzetpolitikáért felelős államtitkár, hangsúlyozva: ez együtt kell járjon az oktatás színvonalának folyamatos emelésével, hogy a magyar nyelvű szakok vonzóak legyenek a diákok számára.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Felhívta a figyelmet arra, hogy a Magyarországgal szomszédos államokban élő magyarok között még mindig jóval alacsonyabb a diplomások aránya, mint a többségi nemzetek körében. Szerinte azért is indokolt a magyar tannyelvű intézmények megerősítése, hogy a diákok versenyképes tudással léphessenek ki a munkaerőpiacra. Ezen intézmények fenntartása, működtetése pedig alapvetően az adott államok feladata, hiszen saját állampolgáraik oktatásáról van szó – tette hozzá.
Josip Lepeš, az Újvidéki Egyetem szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző karának kari tanácselnöke elmondta, hogy a szerbiai diplomások között elenyésző, egy százaléknál kisebb a magyarok aránya. Szerinte elkezdődött a vajdasági magyar nyelvű oktatás fejlesztése, a „mozaikdarabok összeállítása”, így nőhet a magyar diplomások aránya.
Orosz Ildikó, a beregszászi II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola vezetője szerint a Kárpát-medencei egységes felsőoktatási rendszerben való gondolkodást az is elősegítheti, ha a Magyar Rektori Konferencia teljes jogú tagjaivá válhatnak a külhoni magyar intézmények képviselői. Emellett felvetette annak lehetőségét, hogy az együttműködést erősítő apró lépések részeként a magyarországi felvételi tájékoztatókba a határon túli magyar intézmények kínálata is kerüljön be.