nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Nyomul a kínai Google

Mintegy 60 százalékkal nőtt a „kínai Google”, a Baidu profitja a harmadik negyedévben, a már most is monopolhelyzetben lévő vállalat további terjeszkedést jelentett be.

MTI | 2012. november 1.
|  

A Baidu által nyilvánosságra hozott adatok szerint a vállalat profitja július-szeptemberben éves összehasonlításban 60 százalékkal 3,01 milliárd jüanre (106 milliárd forint) nőtt, miközben összbevétele elérte a 6,3 milliárd jüant (222 milliárd forint), ami 2011-hez képest csaknem 50 százalékos emelkedés.

Kiemelkedő mértékben, 50 százalék felett nőttek az internetes marketingből és a reklámpiacból származó bevételek, a gazdaság lassulása és az internetes reklámköltések visszaesése ellenére – derül ki az adatokból.

A Baidu keresőóriás jelenleg a kínai piac több mint 78 százalékát mondhatja magáénak, jelentős mértékben megelőzve a 2010-ben a szárazföldi Kínából kivonuló, ezüstérmes Google-t, amely csupán 15 százalékos részesedést jegyez.

Az internetezők számának növekedése mellett Kínában egyre nő az okostelefont használók aránya is, a legutóbbi adatok szerint a lakosság mintegy harmada már online adatforgalomra is alkalmas készülékkel rendelkezik. A Baidu adatai szintén ezt a trendet tükrözik, Robin Li, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: a telefonos keresések három számjegyű növekedést mutatnak, ami cége jövőbeli stratégiáját is nagymértékben meghatározza.

A vállalat a negyedév során 614 millió jüant (21 milliárd forint) fordított kutatás-fejlesztésre, a tavalyi érték csaknem kétszeresét, a távlati tervek közt vállalatfelvásárlások és technológiatranszfer is szerepelnek. A cég emellett a mobilfizetési módok szélesítésén dolgozik, és igyekszik a használókkal minél jobban megismertetni a mobilhasználat lehetőségeit.

A Baidura ugyanakkor a jövőben megnövekedett verseny is vár, a korábban vírusirtóiról elhíresült Qihoo 360 fejlesztésével ugyanis új szereplő lépett a kínai keresőpiacra, amely augusztus óta 7 százalékos piaci szeletet tudott kihasítani magának. Ennek is köszönhetően a Baidu az év hátralévő hónapjaira lassabb növekedést valószínűsít, és mintegy 6,2-6,3 milliárd jüanes bevétellel számol.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X