nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • mederi: "Csak a véletlennek köszönhető, hogy a két szó azonos alakúvá vált." -Szerintem is. A magy...
    2021. 04. 04, 10:26  Miért nyúl a nyúl?
  • mederi: @Fülig James: 61 Egy körülbelüli idézet a Wikipédiából Fleming kísérleteinek sikeréről kol...
    2021. 04. 04, 09:32  Dob és dob
  • mederi: A közmondás szerint a "részeg disznó (ember) hentereg a földön" és nem *hengereg, mert meg...
    2021. 04. 01, 10:02  Hentel-e a hentes?
  • mederi: Így hengergetnek a hentesek.. :) www.youtube.com/watch?v=EHf8T_2k9uM
    2021. 04. 01, 09:59  Hentel-e a hentes?
  • mederi: @Avatar: 14 A felfüggesztett disznó olyan közel szabályos vízszintes szeletekből áll, amik...
    2021. 04. 01, 09:31  Hentel-e a hentes?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Aggódnak a Baiduért

Bár nettó profitja az előző évhez képest csaknem 60 százalékkal nőtt 2012-ben, a „kínai Google”, a Baidu növekvő versennyel és gyenge hirdetési piaccal kénytelen szembenézni a jövőben, ami aggodalommal tölti el részvényeseit.

MTI | 2013. február 7.
|  

A vállalat bevétele – a keddi hivatalos céges jelentés statisztikái szerint – egész év során 53,8 százalékkal 22,3 milliárd jüanre (1 jüan 35 forint) nőtt, nettó nyeresége 57,5 százalékkal 10,5 milliárd jüanre emelkedett. Ez az elemzők szerint is kiemelkedő teljesítmény, főképp, hogy a hirdetési bevételek általános visszaesése közepette, a kínai gazdaság talpra állásával a cég a negyedik negyedévben is 36 százalékos profitnövekedést tudott elkönyvelni.

A jövőbeli kilátásokat illetően ugyanakkor már nem ilyen optimisták a szakemberek. A Baidu mindenekelőtt növekvő versennyel kénytelen szembenézni a kínai internetes keresési és hirdetői piacon. A cég jelenleg az előbbi több mint 78 százalékát mondhatja magáénak, jelentős mértékben megelőzve a 2010-ben a szárazföldi Kínából kivonuló Google-t, mely csupán 15 százalékos részesedést jegyez. Az internetezők számának növekedése mellett Kínában egyre nő az okostelefont használók aránya is, a legutóbbi adatok szerint a lakosság mintegy harmada már online adatforgalomra is alkalmas készüléket tudhat a zsebében.

Robin Li, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: a telefonos keresések száma három számjegyű növekedést mutat, ami a Baidu jövőbeli stratégiáját is nagymértékben meghatározza. A mobilokon való terjeszkedés és technológiai újítások bevezetése ugyanakkor akár évekig is eltarthat,közben gyengül a hirdetési piac és nő a piacra betörő fiatal vállalkozások száma, ami a Baidu piaci pozícióit gyengítheti. A versenytársak terjeszkedésére példa a vírusirtóiról elhíresült Qihoo 360, mely augusztusban lépett a kínai keresőpiacra, és azóta már mintegy 10 százalékos piaci szeletet hasított ki magának. Az idei első negyedévre vonatkozó bevételét – a negyedik negyedéves 6,3 milliárd jüan után – 5,89 és 6,08 milliárd jüan közé tette a Baidu.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X