-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nem értem ez hogy jön a 200 millió éves nyelvemlékes elképzelésedhez.2023. 09. 28, 10:36 Urál‒Altaj
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 65 hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%A1zsiai_nyelvcsal%C3%A1d Az eurázsiai ősnyelv k...2023. 09. 28, 10:28 Urál‒Altaj
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 65 Egyfajta "hablatyolás" lehet az is, amikor a világtérképre (atlaszra) gondol...2023. 09. 27, 08:50 Urál‒Altaj
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 64 Bocs..: Atlasz nem a Földet, hanem az égboltot tartja a mitológia s...2023. 09. 25, 19:18 Urál‒Altaj
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyomatékosan kérlek, fejezd be ezt az értelmetlen hablatyolást. Nem vi...2023. 09. 24, 18:40 Urál‒Altaj
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A magyar böngészőpiacon nem sok a mozgás: egyedül a Google szoftverének népszerűsége nő, mégpedig az Internet Explorer kárára.
Változatlanul stabilan gyarapítja részesedését a magyarországi internetezők számítógépein a 2008 szeptemberében – akkor még csak nyilvános bétaként – megjelent Google Chrome. A böngészők versenyébe viszonylag későn benevező program már tavaly nyáron megelőzte az Operát, és attól ugyan még messze van, hogy megszorongassa a két nagy riválist, a Firefoxot és az Internet Explorert, mostanra tízszázalékos részesedést szerzett.
A Gemius SA internetes piackutató legfrissebb statisztikája szerint a múlt héten a Chrome a hazai internetezők számítógépeinek 9,98 százalékán volt megtalálható. A program elterjedtsége ha nem is kifejezetten gyorsan, de stabilan nő: az idén eddig 5,22 százalékponttal emelkedett. A hazai böngészőpiacon egyébként mintegy fél éve csupán ez a dinamika tapasztalható (a Chrome részesedésének növekedése és az Internet Explorer ezzel egyenesen arányos térvesztése), az erőviszonyok amúgy bebetonozódtak. A piacvezető Firefox őrzi valamivel 50 százalék feletti befolyását, míg az alsóházban az Opera 3,5, a Safari pedig 0,5 százalék közeléből képtelen elmozdulni.
Az augusztus 1-jén zárult héten az egyes böngészőcsaládok megoszlása a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Mozilla Firefox (54,07%), Internet Explorer (31,56%), Google Chrome (9,98%), Opera (3,45%), Apple Safari (0,55%).

A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt ma „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. Az augusztus 1-jén véget ért héten több mint 1,08 milliárd lapletöltés volt az alapja a mérésnek.