-
mederi: @Orsós: Kösz a példákat. Ami "katyvasz" az vitathatatlanul hülyeség.2019. 12. 07, 21:47 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
Orsós: @mederi: A mai 0 idején Jézus kb. 7 éves lehetett. Amikor az író jelenének idejét tudom, a...2019. 12. 07, 13:09 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
mederi: @Orsós: "Tárgyilagosan leírok egy történelmi tényt, ami befejeződött, lezárult." Ekkor fel...2019. 12. 06, 22:57 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
Orsós: @aphelion: wmn.hu/kult/51700-lenin-elvtars-szerelmi...-bolsevizmus-atyjan-2019. 12. 06, 15:38 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
Orsós: @aphelion: Nem ismerem Balassi minden művét alaposan. Tudnál idézni olyan művét, ami nem m...2019. 12. 06, 15:37 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ha hinni lehet az adatoknak, akkor a közösségi oldal olyan látogatottságot generál, melyet a keresőcég meg sem tud közelíteni.
Már nem nagy újdonság, hogy a nyár óta az 500 millió regisztrált felhasználót is meghaladó népszerűségű Facebook az Egyesült Államok webes forgalmának egyik legnagyobb generálója. De népszerűsége akkora (és ami fő: folyamatosan növekszik), hogy a statisztikák elképesztő adatokról számolnak be.
A legújabb a Hitwise jelentése, melynek két fő adata: az USA-ban minden negyedik oldalletöltés a Facebookon történik, a teljes internetes forgalomból pedig ez az egyetlen oldal igen magas arányban részesül: minden tizedik amerikai kattintás a Facebookra irányul.
A Facebook a korábbi jelentések szerint idén júniusban előzte meg ilyen tekintetben a Google-t, s ez a tendencia folytatódott: a Hitwise adatai szerint a múlt héten a Facebook oldallátogatási számai három százalékponttal magasabbak voltak, mint a Google-é, és – ami döbbenetes adat – a közösségi oldalon ötször annyi oldalletöltést regisztráltak, mint a keresőóriásnál. Egy évvel korábban az oldallátogatásban még hajszálnyival a Google vezetett, az oldalletöltésben már akkor is a Facebook volt jobb, igaz, akkor még csak négyszer akkora számmal büszkélkedhettek. A statisztikához annyit érdemes hozzátenni, hogy a Hitwise a Google-t és a YouTube-ot külön kezeli: ha ezeket egybeszámoljuk, akkor a teljes forgalomból ők 10,4 százalékkal részesednek, az oldalletöltésben pedig csak száz százalékkal ver rájuk a Facebook.
Azt sem árt megjegyezni, hogy más cégek mást mértek. A comScore hasonló növekedést mutat ki a Facebook esetében, mint a Hitwise (55, illetve 60 százalék), de ők októberben a Google-nál 173,3 millió egyedi látogatást mértek, szembe a Facebook 151,13 millió látogatójával.