-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az internethasználók leggyakrabban tematikus keresésre vagy elektronikus levelezésre használják a webet világszerte, valamint a közösségi portálokat látogatják a leggyakrabban.
Az Ipsos ez év októberében zajló kutatása szerint az olyan keresőoldalak, mint a Google, az online közönség 74 százalékát csábítják internetezésre hetente egy vagy több alkalommal. Ez a magyar lakosságra 67 százalékban jellemző. A Facebookhoz hasonló közösségi oldalak rendszeres táborát a netezők 64 százaléka, Magyarországon 78 százaléka alkotja, az elektronikus levelezés pedig 55 százaléknál motivációs tényező az internet használatra. A magyarok tekintetében ez a szám csaknem 70 százalék – olvasható az Ipsos kutatási jelentésében. A magyar netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak, az időjárásról tájékoztató honlapok, az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint amilyen a YouTube, illetve a hirdető oldalak.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Nemzetközi szinten a legkevésbé a különböző képmegosztókat (mint például a Flickr) és a divattal foglalkozó lapokat preferálják a felhasználók vagy az olyan tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint amilyen a Tumblr és a Pinterest (8 százalék). Magyarországon ezek az arányok a nemzetközi átlaghoz képest is igen alacsonyak.
Érdekesség, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága is elenyésző (5 százalék), a magyar netezők a maguk 7 százalékával ebben a tekintetben valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.
Az Ipsos felmérése 24 országban, online kérdőív segítségével zajlott, országonként 500-1000 fő megkérdezésével.