-
Fülig James: @mederi: "Úgy vélem, hogy még a Pángea időszakában létre jöhetett a kettős au vagy ua hang...2023. 01. 29, 12:37 Urál‒Altaj
-
Fülig James: @mederi: "Janhunen ezt az irányt szerintem jól látja" Nem, semmi ilyesmivel nem foglalkozo...2023. 01. 29, 12:29 Urál‒Altaj
-
szigetva: @mederi: Nemrég hivatkozásokat kértél mások állításai mellé. Erre most felsorolsz egy halo...2023. 01. 29, 11:05 Urál‒Altaj
-
mederi: @mederi: Összegezve: A rövid "a" és az "u" hang talán még félig az állat világhoz tartozik...2023. 01. 29, 10:59 Urál‒Altaj
-
mederi: @Fülig James: "..Janhunen elméletének kivonatát veszed kölcsön.." Valóban, mivel az elméle...2023. 01. 29, 10:49 Urál‒Altaj
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az internethasználók leggyakrabban tematikus keresésre vagy elektronikus levelezésre használják a webet világszerte, valamint a közösségi portálokat látogatják a leggyakrabban.
Az Ipsos ez év októberében zajló kutatása szerint az olyan keresőoldalak, mint a Google, az online közönség 74 százalékát csábítják internetezésre hetente egy vagy több alkalommal. Ez a magyar lakosságra 67 százalékban jellemző. A Facebookhoz hasonló közösségi oldalak rendszeres táborát a netezők 64 százaléka, Magyarországon 78 százaléka alkotja, az elektronikus levelezés pedig 55 százaléknál motivációs tényező az internet használatra. A magyarok tekintetében ez a szám csaknem 70 százalék – olvasható az Ipsos kutatási jelentésében. A magyar netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak, az időjárásról tájékoztató honlapok, az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint amilyen a YouTube, illetve a hirdető oldalak.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Nemzetközi szinten a legkevésbé a különböző képmegosztókat (mint például a Flickr) és a divattal foglalkozó lapokat preferálják a felhasználók vagy az olyan tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint amilyen a Tumblr és a Pinterest (8 százalék). Magyarországon ezek az arányok a nemzetközi átlaghoz képest is igen alacsonyak.
Érdekesség, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága is elenyésző (5 százalék), a magyar netezők a maguk 7 százalékával ebben a tekintetben valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.
Az Ipsos felmérése 24 országban, online kérdőív segítségével zajlott, országonként 500-1000 fő megkérdezésével.