-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Nyilván nem úgy vannak bizonyítva a nyelvészeti összefüggések és törvé...2024. 11. 06, 19:49 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Persze. Csakhogy a nyelvészek a nyelvekkel foglalkoznak. Téged azért n...2024. 11. 05, 21:00 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: Érdemes elolvasni.. mersz.hu/dokumentum/matud__312 ..Tapasztalat az, ho...2024. 11. 05, 20:38 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Itt tudsz blogot indítani: blog.hu Azt hiszem ha jól megy fizetnek is ...2024. 11. 04, 11:35 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Neked csak az kell, hogy ideöntsd a mantráidat. Idézel egy mondatot, a...2024. 11. 02, 21:51 Hat tévhit a magyar nyelvről
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A mobileszközök megjelenése újabb kihívások elé állította a pedagógusokat világszerte. Lehessen-e mobilozni a suliban vagy sem? Egy friss kutatás egyértelmű választ adott.
A mobiltelefonokat 2011-ben a telefonok által kibocsátott mikrohullámú sugárzás miatt akarták betiltani az iskolákban. A legújabb kutatások viszont nem a telefonálás egészségügyi kockázatát vizsgálták, hanem a telefonhasználat és az iskolai teljesítmény kapcsolatára voltak kíváncsiak. Ha kitiltják az iskolából a mobiltelefonokat, akkor a gyerekek vizsgaeredményei annyit javulnak, mintha egy héttel hosszabb lenne a tanév vagy minden nap eggyel több órájuk lenne a gyerekeknek, írja a BBC.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A gyerekek vizsgaeredményei több mint 6%-kal javultak azt követően, hogy az iskolájukban betiltották a mobiltelefonok használatát. A négy angol városban – Birminghamben, Leicesterben, Londonban és Manchesterben –, 16 éves diákok körében végzett kutatás szerint elsősorban a gyengébb képességű és szegény családból származó tanulók teljesítményére volt kedvező hatással a tiltás. Ám a 14 éves korosztályban nem találtak összefüggést a telefonhasználat és az iskolai teljesítmény között. A kutatók szerint ennek az lehet az oka, hogy a 14 évesek még kevesebbet használják a telefonjukat, mint két évvel idősebb társaik.
A kutatást vezető Louis-Philippe Beland és Richard Murphy elmondta, hogy a mobiltelefonok elvonják a tanulók figyelmét az oktatásról, csökkentik a hatékonyságot, így károsan befolyásolják az iskolai teljesítményt.
(Forrás: Wikimedia Commons / Eric Jones / CC BY-SA 2.0)
Nagy-Britanniában az iskolák hatáskörébe tartozik a telefonhasználat szabályozása, akárcsak hazánkban. Míg 2001-ben még egyetlen brit iskolában sem korlátozták a mobilok használatát, 2007-re az iskolák felében, 2012-re pedig az iskolák 98%-ban tiltották meg a telefonok használatát. Ez egyes helyeken egyszerű tiltás, míg más iskolákban a tanítás kezdetén le kell adni a telefonokat, és azokat csak a tanítás végeztével kapják vissza a tanulók.
A tiltás előtti és utáni középiskolai vizsgaeredmények összevetéséből az is kiderült, hogy a mobiltelefonok betiltása segíthet leküzdeni a gyerekek közötti teljesítménykülönbségeket. Ugyanis a mobilok betiltása a jó képességű diákok teljesítményét nem befolyásolta, viszont a gyengébb képességűeknél jelentős javulás volt megfigyelhető. A gyengén teljesítő tanulók (az összes vizsgált gyerek 25%-a) a tiltást követően átlagosan több mint 14%-os teljesítménynövekedést mutattak. Tehát jelentősen csökkent a szakadék a legjobban és a leggyengébben teljesítő tanulók között.
A kutatók arra figyelmeztetnek, hogy hiába használhatók jól a mobileszközök bizonyos oktatási szituációkban, a mobiltelefonok többet árthatnak, mint használnak. Így értetlenül állnak a New York-i polgármester döntése előtt, aki a városi iskolákban tíz éve fennálló mobilhasználati tilalmat a közelmúltban törölte el. A brit tapasztalatok szerint ezzel megnőhet a különbség az erős és gyenge tanulók teljesítménye között, így a döntés veszélyezteti a diákok esélyegyenlőségét.
Források, olvasnivaló
Mobile phone bans ’improve school exam results’
How smart is it to allow students to use mobile phones at school?
Louis-Philippe Beland – Richard Murphy: Ill Communication: Technology, Distraction & Student Performance