-
ganajtúrós bukta: @nasspolya: Igen. Utána nem adják meg a felvételinél a plusz pontokat. Azt hiszem B2 valam...2025. 01. 18, 18:57 Ismerjük vagy használjuk?
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: Számít valahol, hogy lejárt-e a 2 év vagy az államilag akkreditáció?2025. 01. 18, 16:18 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: Arról nem is beszélve hogy nincs C2-es szint magyar nyelvvizsgán, aminek a megszerzése sze...2025. 01. 13, 14:12 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: A legrosszabb a magyar nyelvvizsga rendszerrel kapcsolatban, hogy egy IELTS nyelvvizsga ho...2025. 01. 13, 14:09 Ismerjük vagy használjuk?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A kizárólag általad feltételezett [tő] → [kő] nem metatézis, nem hangá...2025. 01. 12, 16:21 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A gyenge helyesírás és az elgépelt hirdetések egy termék forgalmát akár a felére is csökkenthetik, így több millió fontos veszteséget okoznak az angol gazdaságnak.
Egy webáruház elemzéséből kiderült, hogy akár egyetlen helyesírási hiba is felére csökkentheti az online eladásokat. A tightsplease.co.uk oldalon egy termék hirdetésében helyesírási hiba fordult elő. Miután a hibát kijavították, a termékből kétszer annyi fogyott. Ha ezt kiterjesztjük a hetente 527 millió fontos forgalommal működő angol online kiskereskedelemre, akkor az több millió fontos veszteséget jelent.
Ha helyesírási hibát látnak a vásárlók egy hirdetésben, akkor az eltántoríthatja őket. Az ilyen hibát elkövető cég ugyanis kevésbé tűnik megbízhatónak, az ajánlat pedig komolytalannak hat, és inkább máshol vásárolnak.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Egy nemrégiben elkészített felmérésből kiderült, hogy az angol munkáltatók 42 százaléka nem elégedett a pályakezdő munkavállalók olvasási- és íráskészségével, és közel 51 százalékuk már költött pénzt ennek javítására.
William Dutton, az Oxford Internet Intézet (OII) vezetője elmondta, hogy az olyan közösségi oldalakon, mint például a Facebook, nagyobb tolerancia mutatkozik a helyesírási és nyelvtani hibákkal szemben, de ha ezek hirdetésekben fordulnak elő, az emberek rögtön bizalmatlanak lesznek.
Forrás
BBC News: Spelling mistakes 'cost millions' in lost online sales