nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
  • szigetva: @Sándorné Szatmári: Nem értem ez hogy jön a 200 millió éves nyelvemlékes elképzelésedhez.
    2023. 09. 28, 10:36  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: 65 hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%A1zsiai_nyelvcsal%C3%A1d Az eurázsiai ősnyelv k...
    2023. 09. 28, 10:28  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: 65 Egyfajta "hablatyolás" lehet az is, amikor a világtérképre (atlaszra) gondol...
    2023. 09. 27, 08:50  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 64 Bocs..: Atlasz nem a Földet, hanem az égboltot tartja a mitológia s...
    2023. 09. 25, 19:18  Urál‒Altaj
  • szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyomatékosan kérlek, fejezd be ezt az értelmetlen hablatyolást. Nem vi...
    2023. 09. 24, 18:40  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Mesterséges intelligenciák Mario-olimpiája
nyest.hu | 2009. augusztus 6.
|  

A sakk már unalmas. Új terepen versenyezhetnek a mesterséges intelligenciák fejlesztői: a Koppenhágai IT Egyetem kutatója, Julian Togelius által meghirdetett pályázaton az MI-alkalmazások a Nintendo-készülékekről ismert Super Mario játékon mérik össze képességeiket.

A pályázat célja a legjobb vezérlőprogram (mesterséges intelligencia) létrehozása a Super Mario játék megtanulására és irányítására. A vezérlőprogram célja a lehető legtöbb – idővel egyre bonyolultabbá váló – szint megnyerése.

A pályázat kiírói úgy vélik, az eredetileg Markus Persson által kifejlesztett játék méltó kihívás a legjobb játékosok, programozók és tanulási algoritmusok kiválasztására.

A pályázat egyik célja, hogy összemérhessék a különböző vezérlőfejlesztési módszereket. Éppen ezért többféle megközelítéssel létrehozott „játékosokra” várnak: a tanulási technikákon alapuló megoldások éppúgy érdeklik a szervezőket, mint a teljesen kézi kódolású alkalmazások. A feladat megoldásának számos módszere lehetséges, a szervezők lehetőség szerint minél több megoldást szeretnének kapni.

Információ
X