-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A televízió a legnépszerűbb médiatípus, de a fiataloknak már az internet az elsődleges, napi szinten használt médiaeszköz, így ebben van a legnagyobb növekedési potenciál – derült ki a Századvég Médiaműhely októberi kutatásából.
A kutatás, amelynek eredményét a Századvég hétfőn juttatta el az MTI-hez, megállapítja, hogy a magyarok médiahasználatát toronymagasan a televízió uralja. A választópolgárok 85 százaléka naponta vagy majdnem mindennap néz tévét, az ugyanilyen gyakorisággal rádiózók aránya 62, az újságolvasóké 57 százalék. Az internetet a lakosság 40 százaléka használja napi rendszerességgel, de magas azoknak az aránya (42 százalék) is, akik soha nem kapcsolódnak a világhálóra – mutat rá az elemzés.
A Századvég megvizsgálta, hogy kik adják az egyes médiatípusokat mindennap vagy csaknem mindennap használók csoportját, vagyis az úgynevezett aktív médiafogyasztókat. A legfiatalabbak (18-29 év) körében sokkal több a naponta internetező (94 százalék), mint az aktív tévénéző (61 százalék), rádióhallgató (49 százalék) vagy újságolvasó (34 százalék). Az aktív televíziózás ezzel szemben a legidősebbek kedvenc időtöltése, a 60 év feletti korcsoportban 93 százalékos a mindennap vagy majdnem mindennap televíziózók aránya – írták.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kutatás megállapítja, minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az internetet gyakrabban használja, és minél idősebb, annál sűrűbben néz tévét. Miközben tehát a televízió befolyása megkérdőjelezhetetlen, a médiafogyasztók következő generációját jelentő fiataloknak már nem a televízió, hanem az internet az elsődleges, napi szinten használt médiaeszköz – hangsúlyozza a Századvég.
Úgy fogalmaznak, leginkább a 30 és 39 év közöttiek tekinthetők a legkiegyensúlyozottabb médiafogyasztóknak, mert „ők mindent és mindenből sokat fogyasztanak”. Ennek egyik lehetséges oka, hogy „ez a generáció még nem teljesen az internetes érában szocializálódott”, még közel állnak hozzá a tradicionális médiatípusok, de viszonylag fiatalon sajátíthatták el az internet használatához elengedhetetlen technológiai alapismereteket, ezért a hagyományos és az új médiát egyaránt szívesen használják – véli a Századvég.
Megjegyzik, hogy a napi szintű médiafogyasztók között a fővárosban is a televíziózók vannak többségben, de Budapesten több az aktív internetező, mint az aktív rádióhallgató vagy újságolvasó.
Az internet „megosztó jellegű médiatípus”: a fontosságát firtató kérdésre többen adtak maximális, 10-es osztályzatot (14 százalék), mint a rádióéra (10 százalék) vagy az újságéra (12 százalék), de azok is jóval az átlag felett képviseltették magukat, akik úgy érezték, semmi szükségük a netre (40 százalék) – derül ki a kutatásból. Hozzátették, mindez azt mutatja, hogy mivel a társadalom jelentős része nem vagy csak alig jut hozzá az internethez, úgy gondolja, „jól megvan nélküle”, nincs rá szüksége.
Bizonyos értelemben „trendfordulót” jeleznek azok az adatok, amelyek a 30-49 évesek médiafogyasztása és médiakötödése közötti összefüggést írják le – hívja fel a figyelmet a Századvég. Kifejtik: bár ebben a korosztályban jóval több az aktív televíziónéző, mint az internetező, mégis sokkal fontosabbnak gondolják az internetet, mint a tévét. Sőt a 30 és 49 év közötti korosztály összességében bármely más felületnél fontosabbnak tartja az internetet, még akkor is, ha kevesebbet használja – áll a Századvég kutatásában.
A telefonos, kérdőíves közvélemény-kutatásban október 20. és 28. között 800 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korút kérdeztek meg.