-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A keresőhirdetéseknél Magyarország produkálta messze a legnagyobb növekedést.
Az európai online hirdetési piac 2010-ben 15,3 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a reklámozók összesen 17,7 milliárd eurót költöttek el az online megjelenésre – állapította meg az IAB Europe szokásos évi felmérésének eredményeit ismertetve. Ez annak fényében különösen jó eredmény, hogy 2009-ben a válság sújtotta piac csak 4,5 százalékos bővülést tudott felmutatni – írja az IT café.
Tavaly először fordult elő, hogy az átlagosan 23 százalékos növekedéssel 5,8 milliárd eurót produkáló display hirdetések terjeszkedése dinamikusabb volt, mint a még mindig a legnagyobb szegmensnek számító keresőhirdetések bővülése (15,1 százalékos növekedés, 8 milliárd euró – egyébként ez az összeg is csúcsnak számít). Az egyéb hirdetések piaca 7,4 százalékkal bővült, és elérte a 3,9 milliárd eurót. Az országok közül a legnagyobb emelkedés Oroszországban tapasztalható (37 százalék), de a piac igazi súlya még mindig hat nyugat-európai országban van (Franciaország, Hollandia, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Spanyolország), ahol a teljes európai online reklámpénzforgalom háromnegyede zajlik (a növekedést tekintve leggyengébben Dánia és Franciaország teljesített). Közép-Európa körülbelül 10 százalékos szelet hasít ki magának a piaci tortából.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Habár növekedési ütemük gyakorlatilag megegyezik, de európai piac még mindig kisebb, mint az amerikai (2009: 19,6 milliárd, 2010: 26 milliárd eurónak megfelelő dollár). Tavalyelőtt még a videó volt az online hirdetési piac motorja, 2010-ben már differenciáltabb a helyzet: a videó, a mobileszközök és a közösségi hálók kombinációja határozza meg az új szerkezetet. Érdekes számunkra, hogy a még mindig masszívan vezető keresőhirdetések piacán a kontinensen Magyarország kiugró eredményt mutatott, itt szinte robbanásszerűen, 44 százalékkal növekedett ez a szegmens – kérdés, hogy ez mennyiben köszönhető a magyar Google-képviseletnél történt vezetőváltásnak.