nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • mederi: @Fülig James: 18 Kiegészítés a válaszomhoz. -Megnéztem a linket, de az nem az ural szó ere...
    2022. 11. 29, 10:54  Urál‒Altaj
  • mederi: @Fülig James: 18 Az idéző jelben lévő kérdő mondatrészt magából a cikkből idéztem, de nem ...
    2022. 11. 28, 21:55  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @Fülig James: Alighanem itt arról lehet szó, hogy az obi-ugor összeesküvés végül, a 18. sz...
    2022. 11. 26, 11:19  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @szigetva: Azt a reményt mederi pénzéből finanszírozzák, csak ő nem tud róla.
    2022. 11. 26, 11:12  Urál‒Altaj
  • szigetva: @Fülig James: A remény hal meg utoljára.
    2022. 11. 26, 11:06  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Jól teljesít az európai online hirdetési piac, náluk már nincs válság

A keresőhirdetéseknél Magyarország produkálta messze a legnagyobb növekedést.

IT café, Dajkó Pál | 2011. június 22.
|  

Az európai online hirdetési piac 2010-ben 15,3 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a reklámozók összesen 17,7 milliárd eurót költöttek el az online megjelenésre – állapította meg az IAB Europe szokásos évi felmérésének eredményeit ismertetve. Ez annak fényében különösen jó eredmény, hogy 2009-ben a válság sújtotta piac csak 4,5 százalékos bővülést tudott felmutatni – írja az IT café.

Tavaly először fordult elő, hogy az átlagosan 23 százalékos növekedéssel 5,8 milliárd eurót produkáló display hirdetések terjeszkedése dinamikusabb volt, mint a még mindig a legnagyobb szegmensnek számító keresőhirdetések bővülése (15,1 százalékos növekedés, 8 milliárd euró – egyébként ez az összeg is csúcsnak számít). Az egyéb hirdetések piaca 7,4 százalékkal bővült, és elérte a 3,9 milliárd eurót. Az országok közül a legnagyobb emelkedés Oroszországban tapasztalható (37 százalék), de a piac igazi súlya még mindig hat nyugat-európai országban van (Franciaország, Hollandia, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Spanyolország), ahol a teljes európai online reklámpénzforgalom háromnegyede zajlik (a növekedést tekintve leggyengébben Dánia és Franciaország teljesített). Közép-Európa körülbelül 10 százalékos szelet hasít ki magának a piaci tortából.

Habár növekedési ütemük gyakorlatilag megegyezik, de európai piac még mindig kisebb, mint az amerikai (2009: 19,6 milliárd, 2010: 26 milliárd eurónak megfelelő dollár). Tavalyelőtt még a videó volt az online hirdetési piac motorja, 2010-ben már differenciáltabb a helyzet: a videó, a mobileszközök és a közösségi hálók kombinációja határozza meg az új szerkezetet. Érdekes számunkra, hogy a még mindig masszívan vezető keresőhirdetések piacán a kontinensen Magyarország kiugró eredményt mutatott, itt szinte robbanásszerűen, 44 százalékkal növekedett ez a szegmens – kérdés, hogy ez mennyiben köszönhető a magyar Google-képviseletnél történt vezetőváltásnak.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X