-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Köznevelés című oktatási hetilap 2010-ben is felállította a legjobb hazai középiskolák ranglistáját, melynek első helyét idén is a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium érdemelte ki - olvasható a hvg.hu-n.
A dobogóra még a szintén fővárosi ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola és a győri Révai Miklós Gimnázium került fel a nyelvvizsga eredmények, a tanulmányi versenyeken, és a középszintű érettségin elért pontszámok alapján.
Összesen 157 középiskola – az összes hazai középfokú intézménynek mindössze a 15 százaléka – került fel a Köznevelés listájára, amelyen a legkiválóbb eredményeket elért gimnáziumok és szakközépiskolák szerepelnek.
A középszintű érettségi vizsgákon elért eredményeikkel a Fazekas Mihály Gimnázium diákjai érdemelték ki az első helyet, megelőzve az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola és a győri Révai Miklós Gimnázium végzőseit. A vegyes középiskolák közül a gödöllői Szent Norbert Gimnázium és Szakközépiskola, a székesfehérvári Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola, valamint a Pannonhalmi Bencés Gimnázium és Szakközépiskola tanulói, a szakközépiskolák közül pedig a váci Boronkay György Műszaki Középiskola, a budapesti Varga István Szakközépiskola, illetve a győri Jedlik Ányos Középiskola tizenkettedik évfolyamosainak eredményei voltak a legjobbak a középszintű érettségin.
Az országos tanulmányi versenyeken elért eredmények terén sem történt változás az első helyen, a Fazekas Mihály Gimnázium teljesített a legjobban az elmúlt öt évben megszerzett 1269 pontjával. A második itt is az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolája lett, míg a harmadik helyet az ELTE Apáczai Csere János Gimnázium szerezte meg 297 ponttal. A szakközépiskolák közül a budapesti Puskás Tivadar Technikum, az egri Neumann János Középiskola, valamint a váci Boronkay György Középiskola, a vegyes középiskolák közül pedig a budapesti Károlyi Mihály Szakközépiskola tanulói szerepeltek a legeredményesebben az országos középiskolai tanulmányi versenyeken (OKTV).
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A legtöbb nyelvvizsgát a budapesti Német Nemzetiségi Gimnázium, a balatonalmádi Magyar- Angol Tannyelvű Gimnázium, valamint a Budapesti Osztrák Iskola diákjai szerezték meg: a tanulók 97-99 százaléka rendelkezett nyelvvizsgával. A szakközépiskolák közül a pécsi Zipernowsky Károly Szakközépiskola, a vegyes középiskolák közül pedig a Magyarországi Németek ÁMK, valamint a budapesti Xantus János Középiskola tanulói rendelkeznek legnagyobb arányban nyelvvizsgával.
A középiskolákat a következő mutatók alapján mérték össze: a 2005 és 2009 között nyelvvizsgát tevők aránya, az OKTV-n elért eredmények, illetve a középszintű érettségin elért átlagpontszámok alapján. A jobb összehasonlíthatóság érdekében évek óta külön kategóriában indulnak a gimnáziumok, a szakközépiskolák, illetve az úgynevezett vegyes – vagyis mindkét iskolatípusú osztályokat tanító – középiskolák.