-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A közösségi médián keresztül megosztott információkat használja az az alkalmazás, amely krízistérképet készít.
Nemrégiben írtunk arról, hogyan hat az agyunk működésére a technikai fejlődés és a közösségi média. Az biztos, hogy az életünk teljesen megváltozott attól, hogy gyakorlatilag bárhol és bármikor kapcsolatba tudunk lépni sok millió embertársunkkal. A napi sajtóban is rengeteg olyan információ, hír, kép, videó jelenik meg, amelyet szemtanúk osztanak meg, akik jelen vannak a balesetek vagy természeti katasztrófák helyszínén. Azt, hogy az emberek bárhonnan, pillanatok alatt hírt tudnak adni ilyen helyzetekben, ki is lehet használni arra, hogy a lehető leggyorsabban segítséghez juthassanak a bajba jutotta. A Popular Science magazin Patrick Meierrel, egy ilyen, humanitárius katasztrófák idején használható applikáció, a „krízistérkép” fejlesztőjével beszélgetett.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Természeti vagy humanitárius katasztrófák idején, politikai válságokkor ma már hatalmas mennyiség információ kerül föl az internetre – posztok, tweetek, fényképek stb. formájában. Az információhalmaz hatalmas és kaotikus; ez pedig sokszor bénítóan hat azokra, akik hivatalból vagy akár önként segíteni próbálnak a bajba jutottakon. A hatalmas adatmennyiséget szűrni, rendszerezni kell ahhoz, hogy valóban a lehető leggyorsabban oda irányíthassuk a segítséget, ahol a legnagyobb szükség van rá. „A Sandy hurrikán idején 20 millió tweet és százezres nagyságrendű kép került föl a netre. Mi egy olyan alkalmazást fejlesztünk, amely ilyen esetben megtalálja a tűt a szénakazalban, és ebből térképet is készít” – mondta Meier.
Az olyan üzenetekre kell tehát itt fókuszálni, amelyek segítséget kérnek: „Segítség!”, vagy: „Épp most szakadt le a híd”. Az ilyeneket kell megtalálni a rengeteg információ között. „Ezt mi úgy csináljuk, hogy önkéntesek osztályozzák és lokalizálják a segélykéréseket. Egy ember kb. 50–100 üzenetet kategorizál. Ezek után az algoritmus az ezekhez hasonló tweeteket már 90 százalékos pontossággal önállóan tudja kategorizálni” – mondta el a fejlesztő. A végeredmény egy térkép, amely ilyen információkat tartalmaz: „Ezen a területen 20 ember jelezte, hogy élelemre van szüksége”, „Ezen a területen 20 bejelentés érkezett árvízről”. Ezek az adatok segítenek megszervezni a mentést és a segítségnyújtást.
Az is fontos, hogy egy katasztrófa nem állandó, folytonosan változik, terjed. Egy ilyen applikáció segítségével folyamatosan lehet követni azt, hogy éppen hol mire van szükség. Így lehetővé válik, hogy a segítők és a mentésben résztvevők naprakész információkkal rendelkezve gyorsan reagálni tudjanak a helyzetekre.
Forrás