-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: A textus alapú megközelítés jó, de a czikk azt sugallja nekem, hogy hiá...2024. 09. 15, 20:37 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: "Siegelinde" idézet a cikkben hangátvetés témában: "És nem mondják "motort" helyett soha a...2024. 09. 08, 10:27 Így műveld a nyelvedet
-
ganajtúrós bukta: *De tulajdonképpen lefedi mi is a bully (iskolai basáskodó, iskolai basa) és a bullying(is...2024. 08. 19, 22:01 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Tovább kutattam. 2006-os iskola újság Basáskodásnak lett lefordítva a szó, csak nem terjed...2024. 08. 19, 21:56 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 30 Nem azt írtam, hogy magyar, hanem..: "...a mai magyar nyelvben élő kelta szó...2024. 08. 19, 12:24 Még néhány mondat a rokonságról
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A közösségi portálok, mint például a Facebook, egyre népszerűbbek a 35 és 54 év közötti britek körében az Ofcom brit médiafelügyelet jelentése szerint.
A kommunikációs iparról közzétett 2009. évi jelentésében az Ofcom megjegyzi, hogy a közösségi hálózatok szó szerint „érettebbek lettek”, közöttük a Facebook és a MySpace is, amelyeknél 7 százalékponttal 35 százalékra nőtt a 35 és 54 év közötti felhasználók aránya, míg csupán 6 százalékponttal – 46 százalékra – emelkedett a 25 és 34 év közöttieké. A 15 és 24 év közötti felhasználók aránya pedig 5 százalékponttal 50 százalékra csökkent 2009 első negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A közösségi portálok térnyerése lelassult Nagy-Britanniában a tavalyi évhez viszonyítva. A Facebook 19 millió felhasználóval megtartotta vezető helyét 2009 májusában, megelőzve a MySpace-t (5 millió felhasználó) és a Bebót (4 millió) – mutat rá a jelentés.
Az új szolgáltatások igen gyorsan fejlődnek a szigetországban. „A Twitternek már 2,6 millió felhasználója van, a 2009. májusi 150 ezerrel szemben” – olvasható a jelentésben.
A 65 évnél idősebbek digitális eszközökkel való ellátottsága is egyre fejlődik 2008 óta: hetvenhét százalékuknak van digitális televíziója, 68 százalékuknak mobiltelefonja és 41 százalékuknak internetkapcsolata.
Az Ofcom szerint a britek nagyon ragaszkodnak a távközlési szolgáltatásaikhoz. Ha spórolniuk kellene, 47 százalékuk inkább az éttermi étkezés költségeit csökkentené, 41 százalékuk a barkácsolásra költene kevesebbet, 41 százalékuk pedig a nyaralásra szánt pénzből csípne le szívesebben. Csupán 19 százalékuk mérsékelné a mobiltelefon-kiadásokat, 16 százalékuk a televízió-előfizetést, 10 százalékuk pedig az internet-előfizetést.
A háztartásonkénti átlagos havi költségek (televízió, rádió, internet, vezetékes és mobil telefon) 2008-ban is csökkentek, 93,69 fontra (29 650 forint), azaz 4,39 fonttal (1390 forinttal) voltak alacsonyabbak, mint 2007-ben.
Az ágazat aktivitása 2008-ban 0,2 százalékkal 51,8 milliárd fontra (16,4 billió forintra) nőtt, a fizetős televíziós csatornák terjedésének köszönhetően, míg az internet- és telefon-előfizetések árai a kombinált szolgáltatások fejlődése miatt csökkentek.