nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Meg kell védeni a gyerekeket az okostelefonoktól

Vizsgálat indult annak megállapítására, hogy az egyes amerikai szoftvergyártók a mobiltelefonokra kifejlesztett alkalmazásaikkal nem sértik-e meg a gyerekek személyiségi jogait – jelentette be hétfőn a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission).

MTI | 2012. december 12.
|  

A bizottság arra hívta fel a figyelmet, hogy egyes alkalmazások lehalásszák, valamint hirdetőkhöz és adatkereskedőkhöz juttatják el a gyerekek személyes adatait. Az egyes alkalmazások képesek bemérni a telefon használójának tartózkodási helyét, valamint letöltik az általa lementett telefonszámokat és más, jogi szempontból megkérdőjelezhető műveletet is végre tudnak hajtani.

A kereskedelmi bizottság megfelelő felügyelet nélkül hagyott digitális veszélyzónaként jellemezte az Apple és a Google által működtetett online üzletek által uralt mobilalkalmazás-piacot. A bizottság által bevizsgáltatott 400, gyerekek számára kifejlesztett applikáció többségének gyártói és forgalmazói „elfelejtették” értesíteni a szülőket arról, hogy a termékek miféle adatokat gyűjtenek össze és hogy azt kikkel osztják meg.

Több alkalmazás olyan hirdetést tartalmaz, amely a Facebook és a Twitter használatára ösztönöz, holott sok szülő ellenzi, hogy gyerekük rászokjon a közösségi oldalak használatára és ott bizalmas információkat osszon meg magáról.

A bizottság javasolta, hogy jelentősen szigorítsák meg a gyerekek online védelméről rendelkező, 1998-as törvényt, alapvetően a 13 évesnél fiatalabbak esetében. Az érintett cégek arra figyelmeztettek, hogy a – szerintük  drákói módosítások miatt felhagyhatnak a gyerekeknek szánt internetes tartalmak gyártásával. Független csoportok szerint is szükség van ugyanakkor a szigorításra, mert a törvény elfogadása óta eltelt csaknem másfél évtizedben a műszaki fejlődés messze túllépte a törvény realitásait.

Az új szabályok egyebek között megtiltanák a gyerekek viselkedésére építő marketingtechnikák szülői beleegyezés nélkül történő alkalmazását.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X