-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Dél-Afrika bejelentette, hogy az általános iskola első három évében hamarosan minden kisdiák saját anyanyelvén tanulhat.
A Dél-afrikai Köztársaságban már régóta kilenc helyi nyelv is hivatalos a gyarmati idők angolja és afrikaansa mellett, de mindeddig az utóbbi két nyelv maradt az oktatás nyelve. Dél-Afrika oktatásügyi minisztere azonban tegnap bejelentette, hogy az általános iskola első három évében hamarosan minden kisdiák saját anyanyelvén tanulhat – értesít minket az Associated Press összefoglalója.
Ezzel Dél-Afrika csatlakozik ahhoz a felfogáshoz és az ebből született új tendenciához, amely fontosnak tartja az anyanyelvi oktatást az iskolai évek kezdeti időszakában. Nemrég például Nigéria tett hasonló lépést.
A dél-afrikai oktatás a mai napig az apartheid utóhatásaitól szenved. A fehér elit gyerekek nagyszerű képzésben részesülnek, ám a feketék többsége csak gyenge minőségű oktatást kap, rosszul felszerelt iskolákban. Mindezt nem tudja megváltoztatni egy pillanat alatt az új rendelet, de az opcionális anyanyelvi oktatás az iskola első három évében is nagyban javíthatja a hátrányos helyzetű dél-afrikai gyerekek esélyeit.