-
menasagh: Digitális tanulás...ennek is idővel jönnek meg a követkeményei mint a szombatesti bálnak.2021. 02. 24, 15:16 Hiánypótló online konferencia a...
-
K. Laci: Itt is nagyon sok hangoskönyveket meg lehet találni és elérhető az oldal akadálymnetesen i...2021. 02. 22, 17:59 Fehér bottal a monitor előtt
-
menasagh: Ezeknek a kifejezéseknek a nyelvújításkori változásokhoz van-e köze ?2021. 02. 17, 21:25 Bocsát és bocsájt
-
gekovacsistvan: Talán folytatnám a 23. - tól ( A többbi engem nem érdekel) "A Nomád Együttműködés Rendszer...2021. 02. 15, 12:38 A honfoglaló férfi, a gender studies...
-
menasagh: Valahol azt olvastam, hogy a biblia a régi eposzokból megmentett részletek átírása, tehát ...2021. 02. 14, 18:00 Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egyszerű művelettel, a betűk közötti hely szélesítésével jelentősen javítható a diszlexiások olvasása, akik gyorsabban és pontosabban olvasnak így írt szövegeket – állapították meg vizsgálataikban olasz kutatók.
A Páduai Egyetem kutatói 34 olasz és 40 francia, nyolc és tizennégy év közötti diszlexiás diákot vontak be kísérletükbe, amelynek eredményét az amerikai tudományos akadémia folyóirata, a PNAS legfrissebb számában ismertették. Úgy találták, hogy az extra széles betűközzel írt szöveget a diákok 20 százalékkal gyorsabban és kétszer nagyobb pontossággal olvasták el, mint a normál betűközzel eléjük tett változatot.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
„Meglepődtünk a betűköz okozta előny mértékén” – idézte fel a LiveScience ismeretterjesztő portálnak Marco Zorzi, a tanulmány egyik szerzője, az egyetem pszichológia és mesterséges intelligencia professzora.
Az olvasási sebesség javulása egy teljes tanév munkájának felel meg a kutató szerint, „a hibák számának megfeleződése pedig önmagáért beszél”.
A diszlexia nyelvi alapú képességzavar, amelyben nehézséget jelent az írott szavak felismerésének megtanulása, a szerzők szerint az iskoláskorú népesség mintegy 5 százalékát érinti.