nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • mondoga: @Galván Tivadar: Ez a négy példa a cikkben is olvasható, az utolsó előtti keretes írásban ...
    2018. 05. 22, 21:04  Mindent a zárt ë hangról
  • aphelion: @gymakara: A "ki tudja, miért" a cikkben nem kérdésként funkcionál -- én leginkább partiku...
    2018. 05. 21, 17:30  Hektikus kérdés
  • szigetva: @gymakara: Megválaszolod a saját kérdésed: „az általa vélelmezett”. A júzer nem tudja elké...
    2018. 05. 21, 13:09  Hektikus kérdés
  • gymakara: Kedves Fejes László! Azt írod:"... ki tudja, miért, de a nyelvhasználók feszültté, idegess...
    2018. 05. 21, 06:12  Hektikus kérdés
  • Galván Tivadar: Csak erről a mëntëk, mëntek párosról jut eszembe Lőrincze tanár úr, aki egyszer egy ötperc...
    2018. 05. 15, 20:14  Mindent a zárt ë hangról
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Önvezetők forradalma
A jövő megérkezett: mostantól szoftver is lehet autóvezető

Mostantól nem lehet majd a kormány felé kapkodni egy autonóm gépjárműben.

nyest.hu | 2016. február 11.
|  

A Google önvezető autói úgy közlekedhettek eddig az utakon, hogy a kocsiban ott kellett üljön egy jogosítvánnyal rendelkező vezető is – akivel kapcsolatban viszont elvárás volt, hogy ember legyen, és semmi esetre sem szoftver. Sőt, a szabályozás azt is megkövetelte, hogy az járműben – akármennyire is jól működne az autonóm vezérlés – legyenek pedálok és kormánymű, így a kocsit felügyelő személy közbeavatkozhatott szükség esetén.

Teljesen eltűnhetnek a kormányművek és a pedálok az autonóm gépjárművekből. A képen a Google kísérleti járműve
Teljesen eltűnhetnek a kormányművek és a pedálok az autonóm gépjárművekből. A képen a Google kísérleti járműve
(Forrás: Michael Shick / CC BY-SA 4.0)

Csakhogy a Google egyáltalán nem támogatta ezt a megközelítést. Az amerikai közúti felügyeletnek írt novemberi beadványukban kifejtették, hogy járműveikben utazó embereket nagyon nem jó ötlet olyan mechanizmusokkal ellátni, amelyekkel különböző dolgokat vezérelhetnek, mint például a kormányzást, a sebességet. Véleményük szerint ez veszélyeztetheti a közlekedésbiztonságot, mert az utasok felülbírálhatják az önvezérlő rendszer döntéseit.

Az arstechnika cikke szerint nagyon úgy tűnik, hogy az amerikai kormány az önvezérlő gépkocsik javára döntött a kérdésben és engedélyezni fogják azt, hogy hivatalosan is szoftver legyen a járművek vezetője. Mindez azt jelenti, hogy eltűnnek az önvezérlő járművekből a kormányművek, a váltók és a pedálok.

A szaklap megjegyzi, hogy ugyan ez egy jelentős lépés az igazán autonóm, vezető nélküli járművek irányába, még meglehetősen hosszú az út. A következő kérdés ugyanis, hogy képes lesz-e a Google egyáltalán olyan önvezérlő rendszert hitelesíttetni, amelyik kielégíti mindazokat a feltételeket, amelyeket az emberi vezetőkkel szemben támasztanak a jogszabályok. Azaz képes lesz-e jogosítványt szerezni egy számítógépes program?

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
1 Sultanus Constantinus 2016. február 11. 08:59

Nagyon király, ha valaha lesz autóm, akkor az csakis ilyen lesz. :) Főleg, ha majd bevezetik Magyarországon is. Bár attól tartok, ez az én életemben már nem fog bekövetkezni.

Információ
X