nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • bloggerman77: @mondoga: "És ehhez nem kell feltétlenül megtalálni Attila sírját" ** Egy mongolid ember ö...
    2019. 08. 25, 00:42  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @Fejes László (nyest.hu): Nem, nem keverek semmit. Csak rámutattam, hogy Riba rosszul, pon...
    2019. 08. 24, 23:27  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: Az idézett cikk tartalmával egyetértek. "A fentiek ellen próbálkozott egy újsá...
    2019. 08. 24, 22:43  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: "Ez egy kicsit zavarosra sikeredett, megmagyaráznád?" Rendben, megpróbálom más...
    2019. 08. 24, 22:11  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: "...a hun-magyar rokonság máig nincs bebizonyítva, és azt sem írtad meg, hogy ...
    2019. 08. 24, 21:27  Hun‒ugor géntangó
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A gyerekagy hamar rááll az írásjelekre

Gyermeke olvas, pedig még csak 5 éves? Most kimutatták: már iskolás kor előtt igen gyorsan képes az agy szakosodni az írásjelek felismerésére.

MTI | 2010. április 1.
|  

Az eredményt kimutató svájci kutatóknak egy olyan program volt segítségükre, amely a betűk és beszédhangok összekapcsolását vizsgálja. A társítás általában az első és a legfontosabb lépés az olvasás elsajátításának folyamatában – közölte a Zürichi Egyetem az osztrák televízió tudományos hírportálja szerint. A gyerekek legtöbbje már az iskola előtt megtanul néhány betűt, és elkezdi azokat beszédhangokhoz kapcsolni.

Silvia Brehm, az egyetem gyermekpszichiátriai központjának kutatója munkatársaival harmincnál több óvodás gyerekkel sajátítatta el egy számítógépes tanulóprogramot. A gyerekek mintegy nyolc héten át, összesen három-négy órát gyakorolták a betűket és a beszédhangokat a programmal.

Szinte mindegyik gyerek betűismerete gyarapodott – számoltak be eredményeikről a kutatók. Az ismeretanyag bővülése szinte teljes mértékben független volt attól, hogy a gyermek családjában előfordult-e diszlexia.

A kutatók a tanulási folyamat lezajlását agyi mérésekkel láthatóvá is tették. A látásközpont bizonyos területei a gyakorlás hatására kifejlesztették az írásra való szakosodást. Amikor a gyerekeknek írott szavakat mutattak fel, a szóban forgó agyterületek erőteljesebben reagáltak, mint szimbólumok esetén, annak ellenére, hogy a gyerekek a gyakorlás után sem tudtak még olvasni, csak betűzni. Az agynak csupán egy negyed másodpercre volt szüksége ahhoz, hogy a szavakat megkülönböztesse a jelképektől – a folyamat tehát automatikusan megy végbe.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X