-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Úgy tűnik, tartják a tervezett ütemet, és az év vége felé berobbanhat a piacra a tévés internet.
A Google idén őszre, év végére ígérte új szolgáltatásuk, a májusban bejelentett Google TV bemutatkozását, illetve piacra lépését, s a folyamat valóban el is indult, ugyanis a vállalat hivatalos blogjában tegnap Ambarish Kengle, a Google TV fejlesztési termékmenedzsere hivatalosan is megnyitotta a kampányt, amikor újdonságokról számolt be.
Ahogy erről annak idején beszámoltunk, a Google TV természetesen nem önálló tévécsatorna, hanem egy iparági összefogással kialakított technológia, melynek az a célja, hogy az internetes tartalmak közvetlenül, kényelmesen megjeleníthetőek legyenek a televízió képernyőjén. Technikailag ehhez egyrészt az szükséges, hogy az ezt támogató készülékekben beépített funkcióként legyen elérhető a böngészés lehetősége – ezt a technológiát szállítja a Google a gyártóknak –, másrészt pedig az is fontos, hogy olyan távirányítók tartozzanak a tévékhez, melyek minibillentyűzetként lehetővé teszik a fotelból történő szörfölést. A másik, üzleti oldala a szolgáltatásnak, hogy tárgyalásokat kellett, kell folytatni a tartalomszolgáltatókkal, egyrészt a technikai támogatás részleteiről, másrészt a lehetséges üzleti megoldásokról (például alapból, ingyenesen megjelenjenek-e a tartalmak, vagy az adott tartalomszolgáltató prémiumszolgáltatásként képzeli el a használatot).
A tegnapi bejelentés szerint nagy az érdeklődés, a Turner Broadcasting (TBS, TNT, CNN, Cartoon Network, Adult Swim) már együtt dolgozik a Google-lal, az NBC is szeretne itt megjelenni, az HBO is kialakította az erre a szolgáltatásra optimalizált csatornáját, és az NBA is elkészített egy ilyen megoldást. A fizetős filmkölcsönzők is érdeklődnek, például az Amazon, valamint a roppant népszerű online kölcsönző, a Netflix (e cégek több tízezer filmből álló katalógusaikkal jelennek majd meg a tévé képernyőjén). Az említetteken kívül várhatólag belépnek a piacra a sajtótermékek is, és cél a közösségi oldalak meghódítása is, például a Twitteré.
A kampány keretei között a Google elindított egy népszerűsítő oldalt is, ahol az érdeklődőket (felhasználókat, fejlesztőket, cégeket) a lehetőségekről tájékoztatják.
Arról egyelőre még nincsenek megbízható információk, hogy milyen lesz az árszabás, vagyis hogy mi (hardver, szoftver) mennyibe fog kerülni a fogyasztók számára.