-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Szabó Máté ombudsman szerint az európai tapasztalatok alátámasztják a fiatalok duális, azaz elméleti és gyakorlati képzésének szükségességét, azonban a magyar szabályozás egyes elemei megnehezítik a gyakorlati ismeretek megszerzését és ezzel a későbbi elhelyezkedést.
Az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejtették, az ombudsman A munka méltósága projekt részeként vizsgálta a fiatalok duális képzésének jogszabályi hátterét és gyakorlatát.
Hangsúlyozták, az elméleti oktatás és a munkahelyi képzés összehangolása, a vállalkozások igényeinek megfelelő képzettség elsajátítása javítja a fiatalok munkaerő-piaci esélyeit, feltéve, hogy a hallgató a gyakorlati idejében olyan munkahelyen dolgozik, amely megfelel a tanulmányai szakirányának. A duális képzési modell több európai uniós tagállamban eredményesen működik, ezért kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy Magyarországon is minél több hallgató számára elérhetővé váljon – írták.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Kiemelték, a hatályos jogszabályok általában nem akadályozzák, inkább az oktatási intézmény vezetőinek hozzáállása, együttműködési készsége és kapcsolati rendszere befolyásolja, hogy mennyiben és milyen minőségben hozzáférhető a gyakorlati képzés. Valamennyi felsőoktatási intézmény működtet karrierirodát, amelyek elsődleges feladatai közé tartozik a gyakorlati helyek feltérképezése, a pályakezdő fiatalok felkészítése a munkaerő-piaci belépésre – közölték.
Az ombudsman szerint szükséges lenne a karrierirodák működésének hatékonyabbá tétele, például nagyobb figyelmet fordíthatnának a kapcsolattartásra a gyakorlati helyet adó munkáltatókkal.
A nemzeti felsőoktatásról szóló törvény szerint hat hét folyamatos gyakorlati idő után a hallgatót díjazás illeti meg, amelyet a szakmai gyakorlóhely fizet – emlékeztettek. Rámutattak, ez az előírás nem segíti a hallgatók gyakorlati tapasztalatszerzését, ugyanis a nehéz gazdasági helyzetben lévő munkáltatók ilyen feltétellel egyre ritkábban alkalmaznak gyakornokokat hat héttől eltérő időre. A hallgató így arra kényszerül, hogy az előírt gyakorlati idejét akár több munkáltatónál „felaprózva” – töltse el, és ez nem teszi lehetővé a valódi tapasztalatszerzést.
Az alapvető jogok biztosa felkérte a nemzetgazdasági minisztert, hogy dolgozzon ki a jelenlegi munkaerő-piaci igényekhez igazodó, a fiatalok elhelyezkedését és tartós foglalkoztatását segítő támogatási és ösztönző rendszert - olvasható a hivatal közleményében.