nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • mederi: @szigetva: Az az érdekes, hogy a mai Olaszország déli részén találhatók un. "óriások sírja...
    2023. 01. 30, 12:50  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: Én úgy tudom, emlősök már éltek a dinoszauruszokkal együtt is, de ez végülis mind...
    2023. 01. 29, 18:17  Urál‒Altaj
  • mederi: @Fülig James: Nincs ötletem, annál is inkább, mert szegények lehet, hogy egyszerre , vagy ...
    2023. 01. 29, 18:06  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @mederi: "Úgy vélem, hogy még a Pángea időszakában létre jöhetett a kettős au vagy ua hang...
    2023. 01. 29, 12:37  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @mederi: "Janhunen ezt az irányt szerintem jól látja" Nem, semmi ilyesmivel nem foglalkozo...
    2023. 01. 29, 12:29  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
420 ezer becsapós e-mail óránként

Megdöbbentő mennyiségű becsapós e-mail születik nap, mint nap. Egy angol biztonsági cég szerint jobban tennénk, ha óvatosabban bánnánk adatainkkal.

nyest.hu | 2010. június 18.
|  

Egy bankkártya-biztonságra szakosodott cég kimutatása szerint a tavalyi évben óránként 420 ezer becsapós e-mailt küldtek az Egyesült Királyságban – írja a shopsafe.co.uk. A CPP beszámolója elbizonytalaníthatja azokat a felhasználókat, akik eddig bíztak abban, hogy adataik biztonságban maradnak online vásárlásaik során. Csak az elmúlt 12 hónapban 3,7 milliárd phising-támadást intéztek szigetországi felhasználók ellen, ez pedig a rászedetteknek átlagosan 285 fontjába (közel százezer forint) került.

A 2007 megkérdezett szigetországi felhasználó 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kaptak már olyan banki üzenetet, ami teljesen legitimnek tűnt – ez tűnik a leggyakoribb csalástípusnak. A másik divatos műfaj a „lottónyereményről”, nyereménysorsolásról tájékoztató e-maileké volt.

A CPP megállapítása szerint a közösségi oldalak népszerűségével a felhasználók sebezhetősége is növekszik. A megkérdezettek egyötöde számolt be ugyanis arról, hogy kaptak már hamisnak bizonyuló Facebook-üzenetet „családtagtól” vagy „baráttól”.

A CPP csalásokra szakosodott szakértője, Nicole Sanders elmondta, hogy naponta bukkannak fel újabb és újabb módszerek, a vásárlók pedig időnként annyira könnyelműen bánnak adataikkal, hogy könnyen áldozatul eshetnek.

A cég szerint a felhasználóknak fontos lenne betartaniuk néhány alapvető játékszabályt: például érdemes meggyőződniük arról, hogy amikor online vásárlásaik során bankkártya- adataik megadására készülnek, az oldal webcímében minden esetben jelen legyen a „https” karaktersorozat. Érdemes olyan biztonsági megoldásokat is használni az elektronikus levelezésben, ami szűri a phising és spam leveleket.

Fontos azt is átgondolni, hogy az egyes lapokon kért információk valóban szükségesek-e egy adott tranzakcióhoz – a bűnözőknek ugyanis időnként meglepően kevés személyes információ is elegendő ahhoz, hogy a felhasználó személyi adataival visszaélve bűncselekményeket kövessenek el.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X