Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75229
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
bloggerman77: @Cypriánus:
"Volgai tatárok: meglepően és a több ezer kilométeres térségből teljesen kilógva sok bennük a skandináv - északnémet jellegű gén. Nagyon.
Ha valaki nem hiszi, nézegessen haplocsoport térké...
2019. 08. 28, 14:08
Hun‒ugor géntangó
VamArm: @Fejes László (nyest.hu):
„És mi is biztosan utódai vagyunk a hunoknak és a gótoknak, a keltáknak, avaroknak szlávoknak, rómaiaknak, skandinávoknak, törököknek, zsidóknak stb. stb. stb”
Mennyire érdek...
2019. 08. 28, 12:39
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Azért Mátyás - Habsburg viszonylatban nem lesz népszerű a ember, ha tényszerű akar lenni.
Hunok; persze hogy csak ötletelés. De a bolgár Dulo - dinasztia hasonló eredetmondáj...
2019. 08. 28, 11:37
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Azért Mátyás - Habsburg viszonylatban nem lesz népszerű a ember, ha tényszerű akar lenni.
Hunok; persze hogy csak ötletelés. De a bolgár Dulo - dinasztia hasonló eredetmondáj...
2019. 08. 28, 11:37
Hun‒ugor géntangó
Fejes László (nyest.hu): @Cypriánus: „már a honfoglalók is totál heterogének voltak” Mindenki mindig totál heterogén volt. Nagyon nehéz elképzelni még az izoláltabb (értsd: távoli sziget) civilizációt is., ahol heterogének.
„...
2019. 08. 28, 10:45
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Ezzel természetesen egyetértek.
Annyi még , hogy Sudár Balázs ötletelését elgondolkodtatónak tartom: a hun származás tana a -kor nyugati civilizációja számára eléggé ciki vol...
2019. 08. 27, 23:26
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Ezzel természetesen egyetértek.
Annyi még , hogy Sudár Balázs ötletelését elgondolkodtatónak tartom: a hun származás tana a -kor nyugati civilizációja számára eléggé ciki vol...
2019. 08. 27, 23:26
Hun‒ugor géntangó
Ősi Barnabás: Gyönyörű népi értelmezésére bukkantam a „neki áll feljebb” mondásunknak:
„...gondoltam elmondom nekik, hogy kibontott sörrel nem szabad felszállni.
Nyilván nekiálltak feljebb elkezdtek üvöltözni, külö...
2019. 08. 27, 21:19
Mije áll feljebb?
Fejes László (nyest.hu): @Cypriánus: „Viszont Sudár Balázsnak adok igazat: -kevés forrás van, ázok meg a hun-magyar rokonságot írjak le.”
Ezek elég kései források, és céljuk elsősorban a legitimáció volt, ahhoz meg jól jöhete...
2019. 08. 27, 21:17
Hun‒ugor géntangó
bloggerman77: @mondoga:
1. A Kárpát-medencei torzított koponyák elenyésző része származik ázsiai jelegű egyénektől. A elsöprő többségük keleti germán.
2. A Kurultaj sajtótermékeit nem szoktam olvasni mint ahogy a t...
2019. 08. 26, 19:15
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @Cypriánus: Nehezen viselem, ha valaki ennyire mellébeszél, csakis kötözködés céljából. Nem az első eset, messze nem.
Egyébként Attila feltételezett mongolid típusából nyugati türk bakugrásokkal eljut...
2019. 08. 25, 23:22
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @mondoga:
Nem vagyok sem a moderátor, sem az Anyukátok, de kezditek túltolni.
Speciel a utolsó kommentben Bloggerman nem is egyénieskedett.
Fogalmam sincs milyen antropológiai típus volt Atilla, de va...
2019. 08. 25, 22:47
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Azt feltételeztem esetleg leírást adsz a gondolataidat összetartó paradigmáról. Így csak egy rakás egyéni interpretációt latok a nyelvcsalád- szisztéma nem különösebben kifejtett kritikája me...
2019. 08. 25, 22:38
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Azt feltételeztem esetleg leírást adsz a gondolataidat összetartó paradigmáról. Így csak egy rakás egyéni interpretációt latok a nyelvcsalád- szisztéma nem különösebben kifejtett kritikája me...
2019. 08. 25, 22:38
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Azt feltételeztem esetleg leírást adsz a gondolataidat összetartó paradigmáról. Így csak egy rakás egyéni interpretációt latok a nyelvcsalád- szisztéma nem különösebben kifejtett kritikája me...
2019. 08. 25, 22:38
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @bloggerman77: vagy sokat iszol, vagy elvonási tüneteid vannak
más út egyelőre nem látszik
2019. 08. 25, 22:15
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @Roland2: Egyetértek.
Az idézett nyest is nagyon jó, bár én problematikusnak látom az Erdélyi-féle elképzelés kritikáját. Igaz, ebben engem erősen befolyásolhat az, hogy az efféle ellentmondások felol...
2019. 08. 25, 22:13
Hun‒ugor géntangó
Roland2: „Róna-Tas András szerint 384 nyugati ótörök jövevényszavunk közül 115 hiányzik a csuvasból."
A nyugati-ótörök vagy csuvasos jellegű nyelvek egyetlen mai képviselője a csuvas. Mi van akkor, ha ez a 115...
2019. 08. 25, 21:25
Hun‒ugor géntangó
bloggerman77: @mondoga:
"Ha a mondára gondolsz, akkor azt a mesét találtad ki, hogy valakik átégették a hármas fémkoporsót? UFOk? Téged is elvittek?"
**
Ha te a 3 fémkoporsóban eltemetett Attilában hiszel, akkor fe...
2019. 08. 25, 20:53
Hun‒ugor géntangó
VamArm: @Cypriánus:
"Ha ezt Te tényleg így érted és gondolod, akkor aligha fogok vitázni Veled, mert teljesen értelmetlen lenne."
Ha szerinted is értelmetlen, akkor én miért tartanám értelmesnek?... ezen elgo...
2019. 08. 25, 19:01
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @VamArm: "Kik lehettek ezek az R1a- k... ? - hát a méd - árja - szkíta-szarmata - népek...!!!"
No ide vezethetnek a hibás premisszák. :D
Ez a "levezetés" szörnyűséges. Hibás kiindulás, eltévedt folyam...
2019. 08. 25, 18:32
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @VamArm: "A R1a és R1b - a legjellemzőbb géncsoport az indoeurópai nyelveket beszélők között, de a genetika egyértelműen bizonyította, hogy együtt egyidőben, egyszerre nem beszéhették az IE - alapnyel...
2019. 08. 25, 17:56
Hun‒ugor géntangó
mondoga: e@VamArm: "Vizsgálatra érdemes, hogy az R1a vagy az R1b volt-e az eredetileg indoeurópai nyelvet beszélő népesség. Azt feltételezik, hogy a két haplocsoport egyszerre nem beszélhette a indoeurópai nye...
2019. 08. 25, 17:52
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Bizonyára van valamiféle koncepció amögött, amit írsz, de egyáltalán nem világos , mi lehet az.
Szerinted mondjuk a bolgár és az orosz azért hasonló, mert valamiféle neolit kapcsolat van közö...
2019. 08. 25, 17:41
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Bizonyára van valamiféle koncepció amögött, amit írsz, de egyáltalán nem világos , mi lehet az.
Szerinted mondjuk a bolgár és az orosz azért hasonló, mert valamiféle neolit kapcsolat van közö...
2019. 08. 25, 17:41
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @bloggerman77: Ne fantáziálj, maradj a tényeknél!
"Egy mongolid ember összeégett csontjain milyen vizsgálatokat végeznél? :)"
.
Másodszor: Attila mongolid vonásairól csak elbeszélésekből, pletykákból ...
2019. 08. 25, 17:38
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Mire akarsz kilyukadni? Teljesen érthetetlen.
2019. 08. 25, 17:22
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Mire akarsz kilyukadni? Teljesen érthetetlen.
2019. 08. 25, 17:22
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @mondoga: Szóval az egyén szintjén a genetikai vizsgálatok mutathatnak ki használható eredményt.
Kicsit más a helyzet a populációgenetikával, népek, népcsoportok genetikai kapcsolataival. Már a vizsgá...
2019. 08. 25, 17:06
Hun‒ugor géntangó
bloggerman77: @mondoga:
Arvisurás a nénikéd térgyekalácsa. Te nyomod itt az áltudományos elméleteket, egyre agresszívabb stílusban, csodálom hogy FL-ék még nem küldtek pihenőre.
A Második Türk Birodalom kagánjait h...
2019. 08. 25, 15:19
Hun‒ugor géntangó
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 105
| 106
| 107
| 108
| 109
| 110
| 111
| 112
| 113
| 114
| 115
...