nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • Fülig James: @mederi: "Úgy vélem, hogy még a Pángea időszakában létre jöhetett a kettős au vagy ua hang...
    2023. 01. 29, 12:37  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @mederi: "Janhunen ezt az irányt szerintem jól látja" Nem, semmi ilyesmivel nem foglalkozo...
    2023. 01. 29, 12:29  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: Nemrég hivatkozásokat kértél mások állításai mellé. Erre most felsorolsz egy halo...
    2023. 01. 29, 11:05  Urál‒Altaj
  • mederi: @mederi: Összegezve: A rövid "a" és az "u" hang talán még félig az állat világhoz tartozik...
    2023. 01. 29, 10:59  Urál‒Altaj
  • mederi: @Fülig James: "..Janhunen elméletének kivonatát veszed kölcsön.." Valóban, mivel az elméle...
    2023. 01. 29, 10:49  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Van Isten vagy nincs: reklámpanaszok

A brit reklámfelügyelet szerint nem hatáskörük a politikai hirdetés, ezért nem is indítottak eljárást az Isten létét bizonygató plakátok ellen.

MTI | 2010. május 28.
|  

A buszokra kiragasztott „Biztosan van Isten” hirdetésre érkezett tavaly a legtöbb panasz a brit reklámfelügyelethez. A Keresztény Párt kampányára több mint 1200 panasz érkezett, mondván a hirdetés sértő az ateistákra nézve, ráadásul a szövegben foglaltak bizonyítására sincs lehetőség.

A mindenható létezését bizonygató poszterek egyébként a Humanista Párt korábbi hadjáratára válaszolva készültek. Az ateisták ekkor azt mondták: „Valószínűleg nincs Isten, ezért hagyd abba az aggódást, és évezd az életed”. A reklámszövetség azonban egyik poszter ellen sem indított eljárást, arra hivatkozva, hogy a politikai hirdetések a hatáskörükön kívül esnek.

Nagy-Britanniában az elmúlt évben egyébként 14 százalékkal emelkedtek az egészségügyi és kozmetikai szerek hirdetéseivel kapcsolatos panaszok, miközben az alkoholreklámokra 26 százalékkal érkezett kevesebb kifogás.

A panaszlista második helyére több mint ezer beadvánnyal a Volkswagen autógyár hirdetése került. Az ominózus filmben a gyár egyik mérnöke a saját klónjaival harcol. A britek ezt annyira furcsának találták, hogy a reklámszövetség határozata szerint a hirdetést este 9 óra előtt nem szabad bemutatni.

A lista harmadik helyére 804 panasszal egy egyszerű sütőtisztító került. A HomePride szlogenje szerint a tisztítószer használata annyira egyszerű, hogy még a férfiak is képesek vele takarítani. A reklámfelügyelet azonban egyáltalán nem értett egyet a panaszosokkal, a hirdetést kifejezetten mulatságosnak találta.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X