-
Fülig James: @mederi: "Úgy vélem, hogy még a Pángea időszakában létre jöhetett a kettős au vagy ua hang...2023. 01. 29, 12:37 Urál‒Altaj
-
Fülig James: @mederi: "Janhunen ezt az irányt szerintem jól látja" Nem, semmi ilyesmivel nem foglalkozo...2023. 01. 29, 12:29 Urál‒Altaj
-
szigetva: @mederi: Nemrég hivatkozásokat kértél mások állításai mellé. Erre most felsorolsz egy halo...2023. 01. 29, 11:05 Urál‒Altaj
-
mederi: @mederi: Összegezve: A rövid "a" és az "u" hang talán még félig az állat világhoz tartozik...2023. 01. 29, 10:59 Urál‒Altaj
-
mederi: @Fülig James: "..Janhunen elméletének kivonatát veszed kölcsön.." Valóban, mivel az elméle...2023. 01. 29, 10:49 Urál‒Altaj
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A brit reklámfelügyelet szerint nem hatáskörük a politikai hirdetés, ezért nem is indítottak eljárást az Isten létét bizonygató plakátok ellen.
A buszokra kiragasztott „Biztosan van Isten” hirdetésre érkezett tavaly a legtöbb panasz a brit reklámfelügyelethez. A Keresztény Párt kampányára több mint 1200 panasz érkezett, mondván a hirdetés sértő az ateistákra nézve, ráadásul a szövegben foglaltak bizonyítására sincs lehetőség.
A mindenható létezését bizonygató poszterek egyébként a Humanista Párt korábbi hadjáratára válaszolva készültek. Az ateisták ekkor azt mondták: „Valószínűleg nincs Isten, ezért hagyd abba az aggódást, és évezd az életed”. A reklámszövetség azonban egyik poszter ellen sem indított eljárást, arra hivatkozva, hogy a politikai hirdetések a hatáskörükön kívül esnek.
Nagy-Britanniában az elmúlt évben egyébként 14 százalékkal emelkedtek az egészségügyi és kozmetikai szerek hirdetéseivel kapcsolatos panaszok, miközben az alkoholreklámokra 26 százalékkal érkezett kevesebb kifogás.
A panaszlista második helyére több mint ezer beadvánnyal a Volkswagen autógyár hirdetése került. Az ominózus filmben a gyár egyik mérnöke a saját klónjaival harcol. A britek ezt annyira furcsának találták, hogy a reklámszövetség határozata szerint a hirdetést este 9 óra előtt nem szabad bemutatni.
A lista harmadik helyére 804 panasszal egy egyszerű sütőtisztító került. A HomePride szlogenje szerint a tisztítószer használata annyira egyszerű, hogy még a férfiak is képesek vele takarítani. A reklámfelügyelet azonban egyáltalán nem értett egyet a panaszosokkal, a hirdetést kifejezetten mulatságosnak találta.