-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Több munka, kevesebb idő a kutatásra és időpazarló konferenciák: ilyen irányba változott az újságírók munkája az utóbbi évben – legalábbis a Münsteri Egyetem kutatói szerint.
A megkérdezett német újságírók fele mondta azt, hogy többet dolgozik mint pár évvel ezelőtt, ugyanakkor kevesebb idő jut a kutatásra – derült ki a Journalist című magazinban ismertetett kutatás eredményeiből. A 15 hírszerkesztőségből megkeresett 327 újságíró 41 százaléka szerint manapság több idő megy el a kommunikációra és a szervezésre, az így vélekedők közel fele úgy látja, hogy ez az újságírói munka rovására megy.
Az újságírók sem menekülhetnek a konferenciák elől: a tanulmány szerint a televíziós zsurnaliszták azok, akik a legtöbbet – munkanapjaik 13 százalékát – töltik különböző fórumokon.
A szerkesztőségek egybehangzó véleménye, hogy a médiára is nehezedő gazdasági válság az újságírói munkán is érezteti hatását: a megkérdezettek fele szerint egyre fontosabb, hogy a szerkesztőségi környezet a hirdetők kedvére tegyen. A népszerűtlen, összetett témákat pedig a könnyen fogyasztható hírek mögé kellene sorolni. A legtöbb újságíró – közel nyolcvan százalék – tudatában van annak, hogy a konkurenciaharc és a gazdasági kényszer veszélyezteti munkájuk alaposságát.
A Münsteri Egyetem Kommunikációtudományi Intézete többek közt a Die Zeit című lapnak, az ARD közszolgálati televízió Tagesthemen című műsorának, a Bild című bulvárlapnak és a Der Spiegel közéleti magazinnak a szerkesztőségeit vonta be a kutatásba.