-
mederi: "Csak a véletlennek köszönhető, hogy a két szó azonos alakúvá vált." -Szerintem is. A magy...2021. 04. 04, 10:26 Miért nyúl a nyúl?
-
mederi: @Fülig James: 61 Egy körülbelüli idézet a Wikipédiából Fleming kísérleteinek sikeréről kol...2021. 04. 04, 09:32 Dob és dob
-
mederi: A közmondás szerint a "részeg disznó (ember) hentereg a földön" és nem *hengereg, mert meg...2021. 04. 01, 10:02 Hentel-e a hentes?
-
mederi: Így hengergetnek a hentesek.. :) www.youtube.com/watch?v=EHf8T_2k9uM2021. 04. 01, 09:59 Hentel-e a hentes?
-
mederi: @Avatar: 14 A felfüggesztett disznó olyan közel szabályos vízszintes szeletekből áll, amik...2021. 04. 01, 09:31 Hentel-e a hentes?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Február 9-én kihirdették a Katalizátor-díj nyerteseit. A díjat a tranzit.hu képzőművészeti egyesület hozott létre 2010-ben. Az alternatív díj idén arra kereste a választ, hogy milyen módon képes hatni a művészet a társadalmi folyamatokra.
A Katalizátor-díj Művészet kategóriájának fődíját a Káva Kulturális Műhely A hiányzó padtárs című színházi előadása nyerte el, ami az iskolai rendszer szelekciós problémáira hívja fel a figyelmet.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Káva Kulturális Műhely
A Káva Kulturális Műhely 1996 óta folyamatosan működő színházművészeti csoport. Fő célja Budapest első hivatásos TIE (Theater in Education – színház a nevelésben) együtteseként– komplex előadások létrehozása és rendszeres bemutatása elsősorban a 8-18 éves korosztálynak. Feladatai közé tartozik az esztétikai nevelésen túl a demokráciára nevelés, és mikro- és makrotársadalmi, erkölcsi-morális problémák színházi formákon keresztül történő vizsgálata. A gyerekekkel végzett munkájukban a színház egy eszköz is valamely fontos emberi probléma mélyebb szintű megértése felé vezető út megtalálásában.
„A Káva egy olyan társadalom létrehozásához szeretne hozzájárulni, melynek tagjai önmagukért és másokért felelősséget vállalni tudó, nyitott, kérdezni akaró és tudó emberek. A résztvevő színházi előadások megtanítják a nézőket arra, hogy szabadon vitatkozzanak releváns társadalmi kérdésekről, a színházat és a drámát pedig eszközként használjuk ahhoz, hogy a problémát minél jobban megértsék.” – mondta el Takács Gábor, a Káva Kulturális Műhely szakmai vezetője.
Az előadást az anBlokk és a Parforum társadalomkutatók kutatásai alapján hozták létre, és fiatal, amatőr roma színészek élettörténetein keresztül mutatják be, hogyan élik meg az iskolai szelekciót a roma diákok.
„Színházi nevelési programjaink sokszor szélsőséges példákat mutatnak be, ezáltal még a legkényelmesebb nézőt is állásfoglalásra kényszerítik. A hiányzó padtárs során azt a kérdést tesszük fel, vajon miért nincsenek a résztvevő iskolásoknak roma osztálytársai. Az előadások során nem a megoldást, hanem a közös gondolkodás élményét adjuk nekik” – hangsúlyozta a KÁVA szakmai vezetője.