nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Nem gyatra a magyar közoktatás

Mendrey László szerint Orbán Viktor karácsony előtti interjújában a pedagógusok munkáját becsülte le.

MTI | 2013. január 1.
|  

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint nem igaz, hogy gyatra minőségű oktatás folyt az elmúlt években Magyarországon. Mendrey László PDSZ-elnök pénteken a témában tartott sajtótájékoztatója után az MTI-nek arról beszélt, nem állják meg a helyüket és a pedagógusokra nézve dehonesztálók azok a megállapítások, amelyek a magyar oktatást rossz színben tüntetik fel. Utalt Orbán Viktor egyik karácsony előtti interjújára, melyben a miniszterelnök az elmúlt két – két és fél év legjelentősebb átalakításának az oktatást nevezte, és ezt azzal indokolta, hogy az elmúlt években a közoktatás egyre romló teljesítményt mutatott, továbbá a felsőoktatásból tömegével kerültek ki olyan diplomások, akiknek az oklevele használhatatlan volt.

Mendrey László szerint a kormányfő szavaival a pedagógusok munkáját becsüli le, illetve alázza meg. Felvetette, ha igaz lenne, hogy a felsőoktatásból használhatatlan diplomákkal kerülnek ki a fiatalok, akkor mi szükség van a hallgatói szerződésekre, hiszen azokkal külföldön sem lehetne állást találni. A PDSZ-elnök szerint azonban a valóság az, hogy a fiatalok külföldön találják meg a boldogulásukat.

A PDSZ-elnök utalt a nyolc évvel korábbi PISA-jelentésre (nemzetközi tanulói vizsgálat) is, melyből kiderült, hogy olvasási, szövegértési és matematikai kompetenciák terén nagy volt Magyarország lemaradása. Arra hívta fel a figyelmet, hogy az azóta eltelt időszakban az utolsó harmadból az első ötödbe került a magyar közoktatás, ez pedig azt jelezi, hogy „tételesen nem igaz”, hogy gyatra minőségű oktatás folyt volna Magyarországon. Mendrey László szerint ez nem jelenti azt, hogy nem lehetne javítani a rendszeren, de – mint mondta – olyan mértékű totális irányváltás, mint amit a kormányzat tervez, nem indokolt. Úgy vélte, a változtatás eredményei rövidtávon semmiképpen nem olyanok lesznek, mint amire a kormányzat számít.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
4 szigetva 2013. január 1. 16:28

@El Vaquero: „a focihoz is nagyon értünk” — hát még a köz- és felsőoktatáshoz!

3 imi60 2013. január 1. 15:43

A pedagógusok szerint minden jó. Ha valaki szólni mer az megnézheti magát. Egyébként meg sok mindenben igaza van a két előttem szólónak. Sokszor a törvény sem támogatja őket.El kéne érni minden iskolában, hogy oktatási időben 8-13 óra minden mobil összeszed osztályilag és egy trezorba elzárva legyen.Egy szalagavató már lassan kész tönkremenés egy családnak.Inkább puccparádéhoz hasonlít már. Egyszer beleolvastam az unokaöcsém törikönyvébe.Azt a slendrián szar fogalmazást . Szégyen.Azt is pedagógus írta. Pedagógus lektorálta.Akkor milyen lehet a többi ? Az hogy kettő egész valahány tized a szakmunkás tanulók átlaga az minek a következménye? A gyerekek a hülyék? A pedagógusok? Mindkettő? Azért el kéne gondolkodni rajta.

2 El Vaquero 2013. január 1. 14:36

Igenis gyatra a magyar közoktatás. Sőt, tovább megyek, a felsőoktatás is az. Lexikális, gyakorlatban nem igen használható, elméleti ismereteket adnak át. Készséget nem fejlesztenek, a gyakorlati képzés elégtelen. Kár szépíteni, ilyen tekintetben szarul állunk.

Szakmák esetében is igaz ez sajnos. Most csinálok egy infós szakmát pluszban. Minden hülyeségről tanulunk, gazdaság, *unilyós ischmereteck, projekttervezés, Mancika pinaszőrének penderítési technikái, mozdonykerékpumpálás-történet, egyéb tölteléktárgyak, "csak" az informatikát és a gyakorlatot nem tanítják rendesen, azt is inkább csak elméletileg és elavult formában. Tipikus magyar virtus, nagyon műveltek vagyunk és nagyon okosak, a focihoz is nagyon értünk, csak épp a szakértelemmel és korszerűséggel, versenyképességgel, használható nyelvtudással akad "némi" probléma.

1 Papuska 2013. január 1. 12:20

Nem elsősorban a pedagógusok, hanem az elmúlt évek pedagógiai irányítása végzett pocsék munkát! A klasszikusan átfogó tudást, és ismereteket, és a szintézis képességét vesztették el inkább a magyar fiatalok, helyette kiemelt, mérhető területeken inkább látszatismereteket szereztek. Régebben nem ez volt az erősségünk. Sajnos diplomásaink egy része, külföldön a "szolgáltató iparban" helyezkedik el. Például Nagy Britanniában a mi bölcsészeink a legjobb pizzafutárok.. Úgy gondolom nem ez az oktatás célja. Egy műveltségi vetélkedőn jelentős hiátusokat mutatnak a fiataljaink, nem biztos, hogy csak a saját hibájukból!

Információ
X