-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Drámapedagógiai eszközökkel igyekeznek a fiatalokat pénzügyi tudatosságra nevelni.
A Káva Kulturális Műhely pénzügyi kultúra fejlesztésével foglalkozó színházi előadást tart középiskolásoknak, melynek célja az, hogy a tudatos pénzügyi gondolkodást minél több tanuló elsajátíthassa színházi játék segítségével. Az Egy millió című darab egy komplex színházi program a pénzről, melynek célja, hogy a résztvevő diákok színész-drámatanárok irányításával gondolkodjanak pénzügyi kérdésekről. Az élményközpontú játék során a fiatalok egy történeten keresztül, konkrét emberi helyzetekben tanulnak meg a pénzről tudatosan és felelősségteljesen gondolkodni.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az előadás három, eltérő anyagi körülmények közül érkező fiatal részvételével jár körül különféle pénzügyi problémákat, úgymint: Mit jelent diákhitelt felvenni? Milyen előnyökkel és milyen következményekkel jár a diákhitel és általában vett hitel felvétele? Mit kell mérlegelni a diákhitel/hitel felvételekor? Mit jelent az anyagi biztonság? Mennyire befolyásolják gazdasági szempontok az ember pályaválasztását? Mit jelent az anyagi/pénzügyi függés, kiszolgáltatottság? Hogyan írhatja át pénzügyi döntésünket aktuális élethelyzetünk? Milyen következményekkel jár, ha érzelmi szempontok dominálnak pénzügyi kérdések eldöntésekor?
Az előadás mindhárom részét a diákokkal közös elemző beszélgetés követi, ahol azt is megvitatják, hogy az adott szereplő számára mely pénzügyi döntés lenne a legelőnyösebb, elemzik a lehetséges kockázatokat, következményeket.
Káva Kulturális Műhely
A Káva Kulturális Műhely 1996 óta folyamatosan működő színházművészeti csoport. Fő célja Budapest első hivatásos TIE (Theater in Education – színház a nevelésben) együtteseként– komplex előadások létrehozása és rendszeres bemutatása elsősorban a 8-18 éves korosztálynak. Feladatai közé tartozik az esztétikai nevelésen túl a demokráciára nevelés, és mikro- és makrotársadalmi, erkölcsi-morális problémák színházi formákon keresztül történő vizsgálata. A gyerekekkel végzett munkájukban a színház egy eszköz is valamely fontos emberi probléma mélyebb szintű megértése felé vezető út megtalálásában.
A Káva Kulturális Műhely az ERSTE Alapítvány 2013-as Társadalmi Integrációs Díjának harmadik helyezettje.
„A közös gondolkodás színházi formák és drámapedagógiai eszközök segítségével történik, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy a résztvevő diákok teljes személyiségét bevonjuk a gondolkodási folyamatba: egyszerre fizikai, érzelmi és intellektuális kalandban legyen részük. Az élményen keresztül szerzett tudás, amely a teljes személyiséget mozgósítja jóval hatásosabb és hatékonyabban felidézhető, mintha pusztán a ráció, az értelem felől közelítünk a valóság megismeréséhez” – mondta el Romankovics Edit, az előadás rendezője.
A színházi forma segítségével a vizsgált emberi helyzetek élményszerűek és valóságosak lesznek. Az előadásban megjelenő szereplők egyéni értékei, érdekei, eltérő gondolkodásmódja inspirálja a mélyebb gondolkodást, a szereplők különböző élethelyzetei megkövetelik, hogy a pénzügyi problémákra adott felszínesen általánosító, sztereotip megoldások helyett életszerű, hiteles és átgondolt válaszok szülessenek.