-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: Kiegészítő vicc: - "Micsoda 'szír szar szertelen hangszeren' süvölt be...2024. 10. 01, 09:16 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: Arra gondolok a szer szóval kapcsolatosan, hogy a ban/ ben, ról/ ről, tól/ től toldalékok ...2024. 09. 30, 20:30 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Felmerült bennem a kérdés, hogy miért őrződött meg a magyar nyelvben főleg pentaton...2024. 09. 24, 15:04 Így jutunk a hétről tízre
-
nasspolya: @nasspolya: Akár jogos, akár nem, ennek tükrében még érdekesebb a cikk. Igaz, a lényegi ta...2024. 09. 23, 02:22 Így jutunk a hétről tízre
-
nasspolya: en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Pr...C3%A4j%C4%87em%C3%A4 A Wiktionary-n egy draftra...2024. 09. 23, 01:04 Így jutunk a hétről tízre
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Drámapedagógiai eszközökkel igyekeznek a fiatalokat pénzügyi tudatosságra nevelni.
A Káva Kulturális Műhely pénzügyi kultúra fejlesztésével foglalkozó színházi előadást tart középiskolásoknak, melynek célja az, hogy a tudatos pénzügyi gondolkodást minél több tanuló elsajátíthassa színházi játék segítségével. Az Egy millió című darab egy komplex színházi program a pénzről, melynek célja, hogy a résztvevő diákok színész-drámatanárok irányításával gondolkodjanak pénzügyi kérdésekről. Az élményközpontú játék során a fiatalok egy történeten keresztül, konkrét emberi helyzetekben tanulnak meg a pénzről tudatosan és felelősségteljesen gondolkodni.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az előadás három, eltérő anyagi körülmények közül érkező fiatal részvételével jár körül különféle pénzügyi problémákat, úgymint: Mit jelent diákhitelt felvenni? Milyen előnyökkel és milyen következményekkel jár a diákhitel és általában vett hitel felvétele? Mit kell mérlegelni a diákhitel/hitel felvételekor? Mit jelent az anyagi biztonság? Mennyire befolyásolják gazdasági szempontok az ember pályaválasztását? Mit jelent az anyagi/pénzügyi függés, kiszolgáltatottság? Hogyan írhatja át pénzügyi döntésünket aktuális élethelyzetünk? Milyen következményekkel jár, ha érzelmi szempontok dominálnak pénzügyi kérdések eldöntésekor?
Az előadás mindhárom részét a diákokkal közös elemző beszélgetés követi, ahol azt is megvitatják, hogy az adott szereplő számára mely pénzügyi döntés lenne a legelőnyösebb, elemzik a lehetséges kockázatokat, következményeket.
Káva Kulturális Műhely
A Káva Kulturális Műhely 1996 óta folyamatosan működő színházművészeti csoport. Fő célja Budapest első hivatásos TIE (Theater in Education – színház a nevelésben) együtteseként– komplex előadások létrehozása és rendszeres bemutatása elsősorban a 8-18 éves korosztálynak. Feladatai közé tartozik az esztétikai nevelésen túl a demokráciára nevelés, és mikro- és makrotársadalmi, erkölcsi-morális problémák színházi formákon keresztül történő vizsgálata. A gyerekekkel végzett munkájukban a színház egy eszköz is valamely fontos emberi probléma mélyebb szintű megértése felé vezető út megtalálásában.
A Káva Kulturális Műhely az ERSTE Alapítvány 2013-as Társadalmi Integrációs Díjának harmadik helyezettje.
„A közös gondolkodás színházi formák és drámapedagógiai eszközök segítségével történik, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy a résztvevő diákok teljes személyiségét bevonjuk a gondolkodási folyamatba: egyszerre fizikai, érzelmi és intellektuális kalandban legyen részük. Az élményen keresztül szerzett tudás, amely a teljes személyiséget mozgósítja jóval hatásosabb és hatékonyabban felidézhető, mintha pusztán a ráció, az értelem felől közelítünk a valóság megismeréséhez” – mondta el Romankovics Edit, az előadás rendezője.
A színházi forma segítségével a vizsgált emberi helyzetek élményszerűek és valóságosak lesznek. Az előadásban megjelenő szereplők egyéni értékei, érdekei, eltérő gondolkodásmódja inspirálja a mélyebb gondolkodást, a szereplők különböző élethelyzetei megkövetelik, hogy a pénzügyi problémákra adott felszínesen általánosító, sztereotip megoldások helyett életszerű, hiteles és átgondolt válaszok szülessenek.