-
ganajtúrós bukta: Arról nem is beszélve hogy nincs C2-es szint magyar nyelvvizsgán, aminek a megszerzése sze...2025. 01. 13, 14:12 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: A legrosszabb a magyar nyelvvizsga rendszerrel kapcsolatban, hogy egy IELTS nyelvvizsga ho...2025. 01. 13, 14:09 Ismerjük vagy használjuk?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A kizárólag általad feltételezett [tő] → [kő] nem metatézis, nem hangá...2025. 01. 12, 16:21 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 1/ A metatézissel kapcsolatban amit gondolok ebben az esetben: Ha eddig jól fi...2025. 01. 12, 14:44 Ál- és Tudomány
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: Ma pont találtam egy olyan szófejtési kísérletet, ami metatézissel mag...2025. 01. 11, 14:00 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nem nyerő a briteknél az akcentussal beszélő telefonközpontos vagy reklámozó – pedig a költségek lefaragására sok cég alkalmaz külsőst.
Az üzleti kommunikációval foglalkozó YouGov által végzett közvélemény-kutatás keretében több mint kétezer felnőtt brit lakost kérdeztek meg a témában. A válaszadók 52 százaléka szimpatikusabbnak találta az akcentus nélküli telefonközpontos hangját, és több mint felük szívesebben hallgatott olyan promóciót, amely a helyes angol kiejtéssel szólalt meg.
A megkérdezettek kétharmada elismerte, hogy egyszerűen nem értik az idegen akcentussal beszélő telefonközpontost. A 45 éven felüliek ennél még nagyobb arányban tárták szét a kezüket.
A helyes angol kiejtés után 34 százalékkal a skót akcentus volt a második legkedveltebb, ezt 26 százalékkal követte az északkeleti városok „geordie” néven emlegetett népszerű tájszólása, s végül a yorkshire-i és a wales-i dialektus zárta a sort.
Legkevésbé a liverpooli és a birminghami dialektus nyerte meg a válaszadók tetszését.
S hogy mindennek mi a jelentősége? A kutatás eredménye arra figyelmeztet, hogy bár sok szervezet és üzleti cég alkalmaz külső telefonközpontokat a költségek lefaragására, nem biztos, hogy az olcsóbb megoldás egyúttal hatékony is lesz. A hirdetések, valamint a vásárlókkal való kommunikáció értehetőségére is csak alig néhányan ügyelnek az egyébiránt imázsukra hatalmas összegeket áldozó, legnagyobb márkákat képviselő cégek közül.
A felmérés egyúttal arra is rávilágított, hogy a panasz miatt betelefonáló női vásárlóknak mindössze nyolc százaléka hitt egy női központosnak. A férfi panasztevők közül ugyanakkor 15 százalék fogadta bizalommal a női hangot.