nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
  • Sándorné Szatmári: Visszatérve az Altáj és Ural szavak eredetére és Pangeára.. Kérdés: -Léteznek-e fennmaradt...
    2023. 09. 21, 12:43  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: Az a furcsa, hogy a népmesékben a sárkányok az emberiség tudatában sokféle form...
    2023. 09. 20, 18:20  Urál‒Altaj
  • szigetva: @Sándorné Szatmári: 200 mó éve a még emlősök is épphogy voltak, ne beszélj már hülyeségeke...
    2023. 09. 20, 17:45  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: Lemaradt egy t.. : "..időt vet igénybe,.." Ebből lesz a "sok idő.."' :...
    2023. 09. 20, 17:28  Urál‒Altaj
  • Sándorné Szatmári: @szigetva: 47 "..képtelenség, hogy 200 millió évvel ezelőtti nyelvről beszélsz." /1: Magán...
    2023. 09. 20, 13:18  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Mégis lesz feleltetés a szakiskolákban

A tanulói teljesítmények évközi értékelése kötelező, ez alól a szakiskolai képzés sem kivétel. A szakiskolai kerettanterv-tervezet nem tartalmaz az értékelésre vonatkozóan olyan javaslatot, amely a feleltetést, a dolgozatírást elveti – reagált az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) a napokban megjelent hírekre.

Edupress | 2012. szeptember 24.
|  

A sajtóban minden erre vonatkozó állítás súlyos tévedésen alapul. A szakiskolában a hagyományos számonkérés elmaradását tényként közlő cikkek szerzői írásuk forrásanyagaként nem a szakiskolai kerettanterv-tervezetet, hanem az OFI munkatársai által 2012 júniusában szervezett szakmai előadássorozatának prezentációs- és vitaanyagát használták.
Ebben az anyagban az OFI arra tesz javaslatot, hogy a hagyományos értékelés során megszerezhető jegyek mellett – az egyéni fejlődést is figyelemmel kísérő és díjazó – fejlesztő értékelés alapján határozzák meg a szakiskolákban a tanulók eredményeit.

Az OFI arra biztatja a szakiskolák pedagógusait, hogy a diákokat a tanórák során számtalan helyzetben (és módszerrel) próbálják meg értékelni, mert a folyamatos értékelés (és a sokrétű módszertani megoldások) által a tanulók rejtettebb képességei is felszínre kerülhetnek (például kommunikációs és szociális kompetenciák, csoportmunkában való részvétel).

A szakiskolai kerettantervek célul tűzik ki, hogy az egyes tantárgyi tartalmak elsajátításán keresztül valósuljon meg a közösség fejlesztése, amely nemcsak a szakiskolai munka eredményességének javulást hozza magával, hanem közvetve és közvetlenül is hathat a társadalmi felzárkóztatás eredményességére és társadalmi összetartozás érzésének erősödésére.

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet rendkívül sajnálatosnak tartja, hogy a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke véleményünk szerint nem értette meg a szakiskolai közismereti program fejlesztése mögött meghúzódó pedagógiai filozófiát, amely szerint a képzés legfőbb célja a szakiskolai tanulók tanulási képességeinek fejlesztése pozitív tanári megerősítések által. Ezzel nem segítette elő és nem támogatta a szakiskolai tanulók és pedagógusok támogatására irányuló szakmai fejlesztési szándékokat. 

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X