-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az új rakétatípust atomenergia repítené, de nem maghasadásra, hanem magfúzióra alapozva: Csúcssebessége 320 ezer kilométer lenne óránként.
Olyan rakéta kifejlesztésén kezdődött meg a munka az Egyesült Államokban, amely harminc nap alatt a Marsra röpítheti az embert. A jelenlegi technikával 4 évig tart az út. A fejlesztést támogatja a NASA, az amerikai űrkutatási hivatal. „A mostani rakéta-üzemanyagokkal csaknem lehetetlen a Föld szűkebb szomszédságán kívülre jutnia az emberiségnek” – mondta John Slough, a Washingtoni Egyetem kutatásvezetője.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új rakétatípust atomenergia repítené, de nem maghasadásra, hanem magfúzióra alapozva. Csúcssebessége 320 ezer kilométer lenne óránként. A sokkal nagyobb sebesség ellenére biztonságosabb lenne az utazás az új rakétával hajtott űrhajók legénységének, a rövidebb menetidőnek köszönhetően kevesebb káros napsugárzás érné őket. Emellett jóval olcsóbb lenne egy marsi út, mint a jelenlegi technikával, mivel az üzemanyag tömege a töredéke lenne a most szükségesnek. A hajtóműben homokszemcsényi hidrogénizotóp-gömböcske lenne, körötte pedig fémgyűrűk, amelyek a mágnesesség révén préselnék össze az üzemanyagmagot. A hajtóanyag 7 milliószor nagyobb teljesítményt engedne, mint a jelenlegi üzemanyagok. Az egész működtetéséhez ugyan áramra van szükség, de ez – a kutatók szerint – megoldható napelemekkel egy 150 tonnás űrhajó esetében. A rakétának nem kellene az egész úton működnie, elég három nap ahhoz, hogy a kellő sebességre gyorsítsa az űrhajót, ugyanakkor ezt olyan fokozatosan adagolt lökésekkel tenné, hogy a legénységet nem veszélyeztetné a gyorsulási erő. „Reméljük, hogy sokkal erősebb energiaforráshoz jutunk, amely végül elvezet ahhoz, hogy megszokottá váljon a bolygóközi utazás” – idézte Slough-t a brit Metro újság.