-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az új rakétatípust atomenergia repítené, de nem maghasadásra, hanem magfúzióra alapozva: Csúcssebessége 320 ezer kilométer lenne óránként.
Olyan rakéta kifejlesztésén kezdődött meg a munka az Egyesült Államokban, amely harminc nap alatt a Marsra röpítheti az embert. A jelenlegi technikával 4 évig tart az út. A fejlesztést támogatja a NASA, az amerikai űrkutatási hivatal. „A mostani rakéta-üzemanyagokkal csaknem lehetetlen a Föld szűkebb szomszédságán kívülre jutnia az emberiségnek” – mondta John Slough, a Washingtoni Egyetem kutatásvezetője.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új rakétatípust atomenergia repítené, de nem maghasadásra, hanem magfúzióra alapozva. Csúcssebessége 320 ezer kilométer lenne óránként. A sokkal nagyobb sebesség ellenére biztonságosabb lenne az utazás az új rakétával hajtott űrhajók legénységének, a rövidebb menetidőnek köszönhetően kevesebb káros napsugárzás érné őket. Emellett jóval olcsóbb lenne egy marsi út, mint a jelenlegi technikával, mivel az üzemanyag tömege a töredéke lenne a most szükségesnek. A hajtóműben homokszemcsényi hidrogénizotóp-gömböcske lenne, körötte pedig fémgyűrűk, amelyek a mágnesesség révén préselnék össze az üzemanyagmagot. A hajtóanyag 7 milliószor nagyobb teljesítményt engedne, mint a jelenlegi üzemanyagok. Az egész működtetéséhez ugyan áramra van szükség, de ez – a kutatók szerint – megoldható napelemekkel egy 150 tonnás űrhajó esetében. A rakétának nem kellene az egész úton működnie, elég három nap ahhoz, hogy a kellő sebességre gyorsítsa az űrhajót, ugyanakkor ezt olyan fokozatosan adagolt lökésekkel tenné, hogy a legénységet nem veszélyeztetné a gyorsulási erő. „Reméljük, hogy sokkal erősebb energiaforráshoz jutunk, amely végül elvezet ahhoz, hogy megszokottá váljon a bolygóközi utazás” – idézte Slough-t a brit Metro újság.