-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szombaton egész napos fesztivál keretében várja a nyomtatott sajtót kedvelő nagyközönséget a budapesti Vörösmarty téren.
A negyedik sajtófesztiválon negyvenhárom kiadó standján író-olvasó találkozókkal, címlapfotózással, és sok ingyenes sajtótermékkel várják az olvasókat – mondta Havas Katalin, a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) főtitkára csütörtökön a szervezet budapesti sajtótájékoztatóján.
Kázmér Judit, az MLE elnöke szerint a nyomtatott sajtó közösséget teremt. Előadásában rámutatott: a nyomtatott sajtótermékek a lappiac zsugorodása ellenére azért maradhatnak népszerűek, mert az újság esztétikai élményt nyújt, és hirdetései kevésbé zavarók, mint az internetes oldalakon megjelenő reklámok.
Hozzátette: az egyesület tagjainak, vagyis a kiadóknak a kétharmada ennek ellenére úgy tartja, súlyos válságban van a nyomtatott sajtó piaca. A válságra a magyar lapkiadó cégek 45 százaléka elbocsátásokkal válaszolt. Felvetette: szükséges olyan szakemberek, újságírók képzése is, akik az online és hagyományos világban is otthonosan mozognak.
Az MLE fontosnak tartja az olvasás népszerűsítését is, újabb olvasókat általános és középiskolás korú gyerekeknek szóló felhívásokkal próbálnak szerezni. Olvasásra nevelő programjuk részeként az idén interjúkészítő versenyt szerveztek, a pályázatra 141 írás érkezett – ismertette Havas Katalin, az MLE főtitkára.
A negyedik sajtófesztiválon az MTI saját standdal vesz részt, és valamennyi kiadványát kedvezményesen értékesíti. Az érdeklődők hozzájuthatnak a Kor-képek, a Film-Színház-Muzsika sorozathoz, a Fotós Szem régebbi számaihoz, valamint az Elfelejtett képek és az MTI Ki kicsoda című kiadványhoz.