-
szigetva: @mederi: Én úgy tudom, emlősök már éltek a dinoszauruszokkal együtt is, de ez végülis mind...2023. 01. 29, 18:17 Urál‒Altaj
-
mederi: @Fülig James: Nincs ötletem, annál is inkább, mert szegények lehet, hogy egyszerre , vagy ...2023. 01. 29, 18:06 Urál‒Altaj
-
Fülig James: @mederi: "Úgy vélem, hogy még a Pángea időszakában létre jöhetett a kettős au vagy ua hang...2023. 01. 29, 12:37 Urál‒Altaj
-
Fülig James: @mederi: "Janhunen ezt az irányt szerintem jól látja" Nem, semmi ilyesmivel nem foglalkozo...2023. 01. 29, 12:29 Urál‒Altaj
-
szigetva: @mederi: Nemrég hivatkozásokat kértél mások állításai mellé. Erre most felsorolsz egy halo...2023. 01. 29, 11:05 Urál‒Altaj
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy, a brit irodalomtanárok körében végzett felmérésből kiderült, hogy a diákok egyetlen könyvet sem olvasnak végig az órákon.
A brit irodalomtanárok 80 százaléka szerint a nemzeti tanterv nem teszi lehetővé, hogy diákjaik akár egyetlen könyvet is végigolvassanak egy tanévben. Az előírások teljesítéséhez ugyanis több idő kellene, így a gyerekekkel kénytelenek kivonatokat és részleteket olvastatni – számolt be róla a The Independent.
A megkérdezett tanárok kétharmada szerint a kivonatolt irodalomoktatás jelentősen visszaveti a gyermekek olvasási kedvét, míg 60 százalékuk szerint a teljes könyvek elolvasása élénkítené a nebulók olvasás iránti érdeklődését.
Noha a szakértők szerint a legfrissebb nemzeti tanterv már meglehetősen szabad oktatási mozgásteret ad a tanároknak, az eddigi rendszer valószínűleg valóban nagy károkat okozott a kisdiákok körében.
A lapnak Michael Rosen díjnyertes gyerekíró, költő is nyilatkozott. „Jelentősen megrázná a közvéleményt, ha kiderülne, hogy az iskolákban milyen kevés könyvet dolgoznak fel teljes egészében. Az, hogy a gyerekek nem tudnának megbirkózni egy egész könyvvel, ostobaság. Nincs az a kivonatolt olvasmány a világon, amely rendelkezne egy igazi könyv varázsával.”