-
ganajtúrós bukta: Arról nem is beszélve hogy nincs C2-es szint magyar nyelvvizsgán, aminek a megszerzése sze...2025. 01. 13, 14:12 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: A legrosszabb a magyar nyelvvizsga rendszerrel kapcsolatban, hogy egy IELTS nyelvvizsga ho...2025. 01. 13, 14:09 Ismerjük vagy használjuk?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A kizárólag általad feltételezett [tő] → [kő] nem metatézis, nem hangá...2025. 01. 12, 16:21 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 1/ A metatézissel kapcsolatban amit gondolok ebben az esetben: Ha eddig jól fi...2025. 01. 12, 14:44 Ál- és Tudomány
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: Ma pont találtam egy olyan szófejtési kísérletet, ami metatézissel mag...2025. 01. 11, 14:00 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Határon túli magyar pedagógusok számára tart továbbképzést július 11-15. között a Nemzeti Tankönyvkiadó, az akkreditált programban harmincan vehetnek részt.
A tankönyvkiadó az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Külhoni Magyarok Osztálya a Balassi Intézet közreműködésével 2011 nyarán magyarországi akkreditált továbbképzéseken való részvételre biztosít lehetőséget határon túli magyar pedagógusok számára. A képzésre kizárólag olyan magyar pedagógusok jelentkezhetnek, akiknek Horvátországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában vagy Ukrajnában van az állandó lakóhelyük.
A program legfőbb céljai közé tartozik, hogy elméleti hátterével, pedagógiai törekvéseivel, módszer- és eljáráskészletével – a nemzetközi és hazai tudományos kutatásokkal összhangban – hatékony és újszerű válaszokat adjon az irodalomtanítás és irodalomtanulás XXI. századi kihívásaira.
Az ötnapos képzésen a kritikai gondolkodás fejlesztését, az interaktív és reflektív tanulást, a tanulássegítést, a befogadás központú irodalomolvasási stratégiákat helyezik a középpontba.